ש הרבה מאוד דברים שכולנו מייחלים להם בשנה החדשה, בראשם כמובן החזרת כל החטופים והשבויים, אבל יש גם בעיות מקומיות בחולון שהגיע הזמן למצוא להן פתרון.
6 צפייה בגלריה
לה פארק חולון. אחד המקומות היפים בעיר
לה פארק חולון. אחד המקומות היפים בעיר
לה פארק חולון. כי לא הכל רע
(צילום: איילת רוטה)

חלאס עם הבחירות המקומיות


פעם שלישית ובלי גלידה שמועד הבחירות המוניציפאליות לראשות ולמועצת העיר נדחים. נכון לעכשיו, הבחירות נדחו מחודש אוקטובר 2023, לינואר 2024 ושוב לפברואר 2024 – וגם זה כנראה עוד לא סופי. המתמודדים כבר מותשים, חלק בזבזו כל שקל שהיה להם פירקו ושרפו תוכניות חיסכון, נותרו עם לשון בחוץ ועדיין לא יודעים מתי יתקיימו הבחירות – ואם יש להם בכלל סיכוי.

6 צפייה בגלריה
בחירות לרשויות המקומיות
בחירות לרשויות המקומיות
בחירות לרשויות המקומיות. די כבר
(צילום: קובי קואנקס)

המסרים של תחילת הקמפיינים כבר לא ממש רלוונטיים, כי כולם מתאחדים תחת מסר של "ביטחון מעל הכל". גם לציבור התושבים נמאס כבר ממסרים פוליטיים, כאלו שמפצלים את העם או מורידים את המורל, ולפי מצב הרוח הציבורי – הבחירות המקומיות ממש לא בסדר עדיפויות או מעניינות כרגע את התושבים, מה שלכאורה מרמז כי הציבור לא יצביע ברגליו בקלפי, למעשה – עשוי אפילו לא יגיע בכלל להצביע, וחבל.

קראו גם:

פקק אחד גדול שלא נגמר


תושבי חולון כבר למודי פקקים, צפצופים ועצבים, חלק גדול מהן בשל עבודות הרכבת הקלה. לא אחת בשנה האחרונה, התלוננו תושבים שהעיר הפכה למגרש חניה אחד גדול, שבו הנהגים מציצים דרך חלון הרכב על מי שיושב לצידם, ורק בודקים אם כולם שותפים לסבל. בצער רב, אין לנו בשורות טובות בגזרה זו. הפקקים ימשיכו גם השנה, העבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה רק יתגברו, אנשים ימשיכו לרכוש מכוניות ולהעמיס עוד כלי רכב חדשים על הכביש, ואולי אולי כשיסתיימו כל העבודות באזור (בשנת 2030) – נוכל לזכות לאיזו עדנה של כבישים פנויים וללא פקקים.

6 צפייה בגלריה
פקק בגלל עבודות הרכבת הקלה בחולון
פקק בגלל עבודות הרכבת הקלה בחולון
פקק בגלל עבודות הרכבת הקלה בחולון
(צילום: איילת רוטה גבאי)

לקום בבוקר ולראות שהמכונית עדיין ליד הבית


העיר חולון לא נחשבת שיאנית הפשע בארץ בתחומי סמים, רצח או שוד, אבל היא בהחלט במקום גבוה מאוד בטבלת גניבת המכוניות. כפי שפורסם לאחרונה במיינט חולון, לפחות כשוהה בלתי חוקי אחד עד שניים נתפסים מדי שבוע בעיר, וכוונתם ברורה – להעביר מעבר לקו הירוק כמה שיותר מכוניות, ובמהלך השנה האחרונה נגנבו בממוצע כ-700 מכוניות מתושבי העיר, ועוד כ-200 מקרים שבהם פרצו למישהו את חלון הרכב וגנבו מתוכו תיקים ושאר אביזרים שאנשים שכחו להוציא מהרכב.

6 צפייה בגלריה
רכב שנגנב בחולון
רכב שנגנב בחולון
רכב שנגנב בחולון
(צילום: דוברות המשטרה)

משטרת חולון "על זה", אך עדיין המספרים ממשיכים לעלות, מה שלמעשה ובסופו של דבר - מייקר לכולנו את הביטוח על הרכב. האם המשטרה אכן תצליח להוריד את מספר גניבות הרכב? נדע לפי הסטטיסטיקה, רק בסוף הרבעון הבא.

חינוך וגם ביטחון


מערכת החינוך בעיר חולון נחשבת בין הטובות בארץ, כאשר 9,000 ילדים רשומים למערכת הגיל הרך, 15,000 ילדים לחינוך היסודי וכ-12,000 נערות ונערים לחינוך העל יסודי. יחד עם זאת, ההורים של ילדי חולון מתלוננים לא אחת כי הכיתות צפופות, יש מחסור במורים (בעיקר במקצועות ריאליים, כמו מתמטיקה מתקדמת, מחשבים), וגם במבנים ישנים.

6 צפייה בגלריה
הפגנת הורי בית ספר גורדון
הפגנת הורי בית ספר גורדון
הפגנת הורי בית ספר גורדון
(צילום: באדיבות ההורים)

חלק מבתי הספר בעיר חולון בני 70 שנה ויותר, ובימים אלה של מלחמה אין מספיק מקלטים, ממ"דים, חדרי ביטחון או מקום להתחבא בשעת אזעקה לכל התלמידים והמורים באותו הזמן.
עיריית חולון התחילה לבנות כמה ממ"דים בבתי ספר ובגני ילדים ברחבי העיר, אך גם פה, נדרשת תוכנית מעשית ורב-מערכתית כדי לדאוג שיהיה ממ"ד לכל תלמיד, או יותר נכון – לכל תלמיד יהיה מקום בממ"ד.

בונים בניינים


עשרות תוכניות התחדשות עירונית נמצאות על המדף בחולון – פינוי בינוי של אזורים ישנים לטובת בניית מגדלים, קניונים ומרכזי מסחר ותעשיה. אכן יש שכונות מאוד צפופות בעיר, כמו למשל קרית בן גוריון שנחשבת לאחת הצפופות בכל גוש דן והמרכז בכלל, שגם שם יש תוכניות עתידיות לפנות בתים ישנים ולבנות מגדלים – אך דברים כאלו לוקחים זמן, הרבה בירוקרטיה, ושוב זמן.

6 צפייה בגלריה
שכונת קריית שרת בחולון
שכונת קריית שרת בחולון
שכונת קריית שרת בחולון. תוכנית פינוי בינוי ענקית אמורה להתחיל
(צילום: קובי קואנקס)

בעיה אחרת, אך קשורה, היא האם התשתיות בעיר מותאמות לכל אותם מגדלים שמתוכננים לקום? כבישים, חנייה, ביוב, מערכת חינוך. לפי המתוכנן אוכלוסיית חולון עומדת לגדול ב-40% בעשור הקרוב, ונותר לנו רק לקוות שהעיר ערוכה ומוכנה.
נסיים בתקווה ואמונה שיש מי שדואג לכל זה, והשנה החדשה תהיה טובה יותר וכל הבעיות הללו יפתרו עוד השנה.