בתחילת השבוע נודע כי מעצב העל, אלבר אלבז, שעיצוביו היו אהובים במיוחד על כוכבניות הוליווד, הלך לעולמו בגיל 59 לאחר שנדבק בקורונה. אלבז נולד בקזבלנקה שבמרוקו, עלה לארץ עם הוריו וארבעת אחיו כשהיה בן שמונה חודשים בלבד, ואת שנות ילדותו ונעוריו עשה בשכונת תל גיבורים בחולון.
2 צפייה בגלריה
אלבר אלבז
אלבר אלבז
אלבר אלבז
(צילום: שאטרסטוק / א.ס.א.פ קראייטיב)
קראו גם:
לאחר שירותו הצבאי למד עיצוב בשנקר ואז עזב לניו יורק, שם עבד אצל גדולי המעצבים עד שבשנת 2001 מונה למנהל האמנותי של בית האופנה לנוון ומאז דרך כוכבו בעולם האופנה. בתחילת 2021 פרש מתפקידו והקים מותג עצמאי, אך לפני כחודש חלה בקורונה למרות שחוסן בשתי מנות החיסון. בתחילת השבוע הוא נפטר.
רונית ארמי מחולון פגשה את אלבז ביום הראשון של כיתה א', שאליו הגיעו יחד כתלמידי בית ספר "המגינים" בחולון. מהר מאוד הם הפכו לחברים. "למדנו יחד מכיתה א' ועד כיתה ח', הוא היה ילד שאפתן וחרוץ שתמיד אהב לעזור לאחרים", היא מספרת, "אפשר לתאר אותו כ'פרופסור' של הכיתה, היתה לו נשמה טובה ועדינה. לעתים קרובות הייתי נעזרת בו בשיעורי בית, הייתי מבקרת אצלו בבית באיזור בית הספר שבשכונת תל גיבורים. הוא גדל בבית צנוע ודל אמצעים אבל המשפחה היתה מדהימה והם זכורים לי בחיבה".
2 צפייה בגלריה
אלבז (במרכז) בתמונת המחזור של בית ספר המגינים
אלבז (במרכז) בתמונת המחזור של בית ספר המגינים
אלבז (במרכז) בתמונת המחזור של בית ספר המגינים
(צילום: פרטי)
בעבר התייחס אלבז למשפחתו וסיפר כי לא היו לה אמצעים רבים אך לא היתה חסרה בה אהבה, דבר שהטמיע בו גישה רגישה יותר כלפי העולם, "אני מחלק את העולם לא ליפים ומכוערים ולעשירים ולא עשירים, למזרח או מערב", התבטא בעבר. "אני מחלק את העולם לאנשים שגדלו עם אהבה ואנשים שגדלו בלי אהבה. זה בעצם מה שיוצר אותנו והופך אותנו למי שאנחנו. והמשפחה שלנו היתה אך ורק אהבה. רוברטו בניני אמר שהעוני זו המורשת הכי גדולה שהוא קיבל. דווקא הפשטות, הכלום. להתחיל מהחלום".
למרות הגישה החיובית, מאז שהתפרסם אלבז לא ביקר בחולון, לפחות לא במסגרת אירועים רשמיים, וזאת למרות הזמנות רבות שקיבל בין היתר להשקות של מוזיאון העיצוב ופתיחת שבוע האופנה בימים שבהם האירוע התקיים בחולון.
גורם יודע דבר שיער כי התקשה להתמודד עם העבר ולכן לא הגיע לעיר הילדים, למרות שביקר בתל אביב פעמים רבות ואף שוחח עם סטודנטים בשנקר. "זה לא סוד שהוא גדל במשפחה קשת יום וכנראה היו לו זיכרונות מסוימים מהעיר חולון", סיפר הגורם. "הזמינו אותו הרבה פעמים ומאוד רצו שיבוא אבל הוא תמיד סירב, אני מניח שהיה לו קשה לחזור למקום שבו היה ילד בנקודה קשה, בטח אחרי שהוא כל כך התפרסם והצליח בעולם".
למרות זאת לאלבז היתה לא מעט השפעה על התערוכות במוזיאון העיצוב בעיר, ומובילי האמנות בחולון אהבו לכנותו "הגאון מחולון". בתערוכה "ז'ה טם", שהוצגה במוזיאון ואצרה יערה קידר, הוצגה "שמלת השמש" שעיצב לחברתו השחקנית רונית אלקבץ ז"ל, וכן שמלת החתונה האייקונית שלה, אותה עיצב לה במקור לפסטיבל קאן.
אגב, מי שתהה מדוע השמלה מוצגת קרועה, גילה כי כשאלקבץ עלתה לבמה בפסטיבל, השמלה נקרעה וכך הוחלט להשאיר אותה גם בתצוגה. כלומר, גם כשדברים לא מסתדרים, גאון נשאר גאון.
אלבז הובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין בחולון, לאחר שארונו הובא אמש מפריז. במקום ספדו לו בני משפחתו, בן זוגו, אלכס קו, וחבריו הקרובים, ביניהם רני והילה רהב, ריטה וגל אוחובסקי שספד לו.
בימים אלה מתגוררת משפחתו בראשון לציון ובביתם תתקיים השבעה.
כל העדכונים - חדשות חולון