בעקבות הסגר המלא וההגבלות החמורות החלה תנועת בני עקיבא בתוכנית מיוחדת כלל ארצית - "תוכנית הרמזור", במטרה להגיע לאזרחים רבים ככל האפשר הזקוקים לסיוע בימים אלה במגוון תחומים ככל שיידרש.
1 צפייה בגלריה
חניכי "בני עקיבא"
חניכי "בני עקיבא"
חניכי "בני עקיבא"
(צילום באדיבות "בני עקיבא")
קראו גם:
הצבע האדום מתייחס לתרומות דם של החניכים במסגרת שיתוף פעולה תנועתי עם מד"א; הצבע הכתום מתייחס לאריזה וחלוקה של סלי מזון למשפחות; הצבע הצהוב מתייחס לסיוע לקשישים בשיחות טלפון, בקניות ועוד; והצבע הירוק מתייחס לסיוע בבניית סוכה במסגרת "צוות הבונים" של בני עקיבא.
מיזם הקמת הסוכות לא חדש בבני עקיבא, אך נראה כי השנה הוא קיבל חשיבות גדולה יותר ומספר הפניות עולה. "דווקא בגלל הקורונה יש יותר פניות, אבל לא רק מקשישים", מסבירה רכזת בסניף בני עקיבא באיזור, נעה נקש. "לכן השבוע אנחנו מנסים להגיע לכולם".
מי פונה אליכם?
"בגדול חילקנו עלונים וככה מוצאים אותנו. יש הרבה אנשים בבידוד שלא יכולים להכין את הסוכה מראש וגם משפחות חד־הוריות שבעבר לא בנו סוכה ופתאום השנה יש יותר רצון כי הילדים ממילא בבית ורוצים להעסיק אותם. בכלל, יש יותר פניות מהציבור החילוני. אני מניחה שהתקופה הזאת עשתה לכולם חשק להרגיש את אווירת החגים גם בבית".
ההורים לא חוששים לשלוח ילדים לפעילות בימים כאלו?
"כשאפשר אנחנו מקיימים פעילות אבל בעיקר כזאת שקשורה למצב. הכנו וחילקנו 200 סלי מזון, יש לנו הרבה יוזמות של שמירה על קשר וסיוע לקשישים ונזקקים וכמובן שההורים חוששים, אבל הכל בהתנדבות ואנחנו מאוד זהירים. כמובן שכל הפעילות שלנו נראית אחרת. את הסוכות לדוגמה אנחנו בונים במינימום קשר עם בעל הבית. הוא משאיר הכל בחוץ, מסביר לנו איפה ואיך הוא צריך את הסוכה ואנחנו משתדלים להתאים את הכל לרצונו. עם כל המורכבות אין תחושה טובה יותר מלשמוע תודה מאדם שהצלחת לעזור לו, במיוחד בימים כאלו".
מזכ"ל בני עקיבא, יאיר שחל: "ברגע שהוכרז על סגר נוסף היה ברור לנו שעלינו כתנועה להירתם ככל האפשר לכל מי שיהיה זקוק לכך. 'צרכי עמך מרובים' - וננסה להתאים עצמנו לצרכים - כמובן תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות באופן מלא".