עמותת אור ירוק הפיקה דו"ח שממפה את מספר רוכבי האופנועים והקטנועים שנפגעים בתאונות דרכים והעיר חולון מככבת במקום גבוה ברשימה. מטרת הדו"ח לאמוד את היקפי הרוכבים הנפגעים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם במצבת כלל הנפגעים בעיר, זאת על מנת להצביע על ערים "אדומות" שבהן יש לשפר את מערך הבטיחות עבור רוכבי האופנועים והקטנועים.
1 צפייה בגלריה
רוכב האופנוע נהרג
רוכב האופנוע נהרג
(צילום המחשה: תיעוד מבצעי מד"א)
קראו גם:
בימים בהם שליחים על אופנועים ואופניים חשמליים הפכו לחלק בלתי נפרד בשגרת היום יום של כולנו, חשוב יותר מתמיד לשמור על בריאותם.
בעמותה בדקו את נתוני ההיפגעות בחמש השנים האחרונות (2015-2019) ובמקביל ניתחו את חלקם היחסי של רוכבי האופנועים והקטנועים שנפגעו בתאונות דרכים מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בעיר באותן שנים.
אחרי גבעתיים (109 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות) ניצבת במקום השני תל אביב-יפו כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 27% מכלל הנפגעים בעיר (2,308 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים).
רמת גן ניצבת במקום השלישי כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 26% מכלל הנפגעים בעיר (416 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים). חלקם של הרוכבים באילת בכלל הנפגעים בעיר נאמד ב-19% (77 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים). חולון (17%) סוגרות את חמשת הערים האדומות לרוכבי האופנועים והקטנועים בישראל (367 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים).
"יש להכין תכנית שמעודדת ערים וישובים לקחת אחריות ולפעול למען צמצום מספר הרוכבים הרבים שנפגעים. בשילוב זרועות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות נוכל להציל את חיי הרוכב הבא" אומר מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה.
לכל העדכונים - חדשות חולון