עם ההכרזה על הסכם השלום ונרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, לא יכלו העולים מאיראן, שרבים מהם חיים בקהילה מגובשת בחולון, להימנע מלחלום הקיץ. אז האם יש להם סיכוי לחגוג את ראש השנה הבא בשירז? תלוי את מי שואלים.
1 צפייה בגלריה
דניאל פיראס
דניאל פיראס
דניאל פיראס
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"כרגע המצב באיראן מאוד קשה", מסבירה שדרנית הרדיו החולונית, פאריסה דניאל, שמשדרת מדי יום תוכנית לגולשים יהודים ומוסלמים מאיראן. "הקורונה היכתה בה במלוא העוצמה ורבים הגיעו למצב של חרפת רעב. בימים כאלה הסיכוי להחלפת שלטון האייתולות גדל, והתקווה לשלטון שיראה בישראל משהו אחר ולא רק אויבת גדלה גם כן. כשהמאזינים שלי שמעו על ההסכם החדש עם איחוד האמירויות ההתרגשות היתה גדולה, הם בהחלט רואים בזה תקווה שיום אחד היחסים בין ישראל לאיראן ייראו אחרת".
את חושבת שיש סיכוי שתזכי לשוב לארץ מולדתך בקרוב?
"לא יודעת. יש מגמה מאוד חזקה להשיב לשלטון את בנו של השאה (מלך בפרסית) האחרון, ראזה כורש עלי, ואין ספק שהוא יראה את היחסים עם ישראל אחרת כי אביו האמין ביחסים טובים עם ישראל. אבל באופן אישי גם אם אשמח לשוב לבקר שם, לעולם לא אחשוב לחזור לגור שם. ישראל היא ביתי ושם זה רק חלום ילדות ומקום בו המשפחה עדיין חיה".
"לחלום זה תמיד טוב והמשפחה באיראן מאוד מתרגשת מההסכם החדש אבל אני מציאותי", מספר בן העדה שעלה לישראל לפני כעשור ומתגורר בחולון. "באיראן יש חוק גיוס חובה, אז אם אני ואחי ננסה לחזור לשם אנחנו עלולים להיאסר בגין עריקות. גם לאיחוד האמירויות לא הייתי ממהר להגיע, אולי רק אם אדע ששם אוכל לפגוש חברים ובני משפחה מאיראן".