הבשר הזה עלול היה להגיע לצלחות שלנו בארוחת ערב החג. בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל ביחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות (פיצו"ח) והיחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, יצאו הפקחים לשני אטליזים בחולון וראשון לציון.
2 צפייה בגלריה
ליקויים חמורים
ליקויים חמורים
ליקויים חמורים
(צילום המחשה: shutterstock)

משרד הבריאות: "אתמול (יום ג, 02.03.2024) בוצעה ביקורת על ידי רופא וטרינר רשותי– ממשלתי, מוסמך היחידה הווטרינרית במשרד הבריאות, בליווי נציגי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות, באטליז "א.א ענק הבשרים", ברחוב סוקולוב 102, חולון.
במהלך הביקורת נמצאו באטליז מוצרי בשר ועופות ממקור לא ידוע וללא סימון כנדרש, שחלקם הופשרו ללא תנאים נאותים ואוחסנו בתנאי תברואה ירודים. בהוראת הרופא הווטרינר הושמדו כ- 600 ק"ג של מוצרי בשר ועופות.
הטיפול במזון מן החי, אחסונו ושיווקו ללא התנאים הנדרשים בחקיקה וללא עקיבות, עלולים להזיק לבריאות הציבור. משרד הבריאות והרשות המקומית ימשיכו לנקוט בצעדי אכיפה כנגד העסק.
באטליז נוסף בחולון נתפסו כ-320 ק"ג בשר בקר ובשר כבש שלא נושאים חותם של בית מטבחיים ושחלקם חשוד שהוברח משטחי הרשות הפלסטינית. עוד התגלה כי אטליז זה ביצע פעולות יצרניות של אריזה ותיבול, ללא רישיון. בנוסף, הבשרים הוחזקו באטליז בתנאי תברואה ירודים המהווים סכנה בריאותית חמורה עבור הצרכנים. בסיוע השירותים הווטרינריים של עיריית חולון, הבשר הוחרם והושמד.

קראו גם:

באטליז בראשון לציון, נתפסו כ-600 ק"ג בשרים ללא חותמת של בית מטבחיים, עופות ללא חותמת משחטה ודגים לא תווית, המעידים על שחיטה ועיבוד שנעשה ללא פיקוח וטרינרי כנדרש, ועל כן מהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור.
כמו כן נתפסו בשרים ומוצרי עוף ודגים פגי תוקף, שהיו אמורים להיות משווקים לצרכנים ומהווים סכנה חמורה להרעלת מזון וחשיפה לחיידקים מסוכנים.
האטליז ביצע פעולות יצרניות של פירוק, אריזה ותיבול, שלא על פי רישיון ובשל כך אינו חוקי. בסיוע של השירותים הווטרינריים של עיריית ראשון לציון, הפיקוח העירוני ומחלקת התברואה, מוצרי הבשר, העוף והדגים הוחרמו והושמדו.
שני בעלי האטליזים הוזמנו לחקירה פלילית.

2 צפייה בגלריה
הבשר המסוכן שנתפס
הבשר המסוכן שנתפס
הבשר המסוכן שנתפס
(צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)
הפעילות שבוצעה בשיתוף מפקחי הרבנות הראשית, הובילה לנקיטת אמצעים כנגד האטליזים, נוכח החשד למצגי שווא לכשרות, שהוצגו בפרסומים ברשתות החברתיות, וזאת על אף שאין בידם תעודת כשרות.
במשרד החקלאות שבים ומדגישים כי יש להקפיד לרכוש מוצרי מזון באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם תווית וסימון של תאריך ייצור ותאריך תפוגה. כמו כן, יש להקפיד ולקנות בשר רק במקומות מורשים, הנמצאים תחת פיקוח (בעלי רישיון עסק אטליז).
משה אחרק, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות: "מקרה זה הוא מקרה חמור מאוד, המלווה בזיוף תעודות ושימוש לרעה בתווית הכשרות. מדובר בהליך שחיטה שנעשה ללא פיקוח וטרינרי, בתנאי תברואה ירודים ולא סניטריים. בשר שמוחזק בתנאים אסורים יכולים להוות סכנה ממשית לבריאות האדם. תפיסה זו היא חלק מניסיונות המשרד לוודא כי התוצרת החקלאית הטרייה המגיעה לבית הצרכנים תהיה בריאה ובטוחה לשימוש".
פורסם לראשונה: 12:45, 03.04.24