תוכנית המתאר חולון 2040 של עיריית חולון כוללת הרבה מיזמי תמ"א 38, פינוי־בינוי ופרויקטים חדשים שבמסגרתם היזמים מחויבים לדאוג להגדיל את כמות מקומות החניה. בפועל, זה לא מספק מענה, והמצוקה מזמנת לנו מנהגים שטרם נראו במחוזותינו.
1 צפייה בגלריה
רחוב דגניה בחולון
רחוב דגניה בחולון
רחוב דגניה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"כיוון שאנחנו חיים בעידן בו לכל משפחה יש שני כלי רכב, וכמעט בכל רחוב בו הוקמו בניינים חדשים ישנה מצוקת חניה, אנשים מצאו פתרונות יצירתיים", מספר תושב ברחוב דגניה, במרכז העיר. "המצב החמיר לרמה בה התושבים רוכשים קטנוע ישן בזול ומשתמשים בו רק כדי לשריין חניות".
"אנחנו במצב בלתי נסבל", מסביר פעיל בשכונה, יעקב סדיין, שפנה לעירייה בנושא מספר פעמים. "לי יש תו נכה אבל כל יום אני מחפש חניה כמו קבצן. זה פשוט לא הגיוני. אני חי ברחוב הזה 55 שנה וזה מעולם לא היה ככה. הכל התחיל כשהקימו כאן בניינים חדשים, כל אחד במיזם שונה, מדובר בלפחות חמישה פרויקטים בשנים האחרונות שפשוט חנקו את הרחוב שלנו. התושבים הוותיקים ממורמרים ומקללים את היום שהיזמים גילו את האיזור שלנו".
סעדיין ודיירים נוספים מבינים כי העירייה לא מחויבת לדאוג לחניות, אך דורשים כי אישור מיזמים חדשים ילווה בשטחי חניה לאופנועים כדי למנוע את התופעה. "זאת הפכה להיות השיטה כאן, קונים ווספה ישנה בכמה מאות שקלים ומשריינים חניה. אם העירייה היתה מספקת מתחם ייעודי לחניות עבור דו־גלגלי לפחות לא היה להם תירוץ. אולי היינו מצליחים למצוא פתרון חלקי לבעיה".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "כלל, הסדרת חניות לרכב דו גלגלי מתבצעת במקומות ריכוז של כלי תחבורה אלה. בהתאם לביקוש ועקב מצוקת החניה הכללית בעיר, כל מקום נבדק באופן פרטני. לפיכך, מהנדסי אגף התנועה יבדקו את הצורך בהסדרת חניות לרכב דו גלגלי ברח' דגניה".