לפני 18 שנה היה נ' בן ה- 39 מחולון לוחם בסיירת אגוז. השירות הצבאי, במסגרתו השתתף בלחימה באינתיפאדה השנייה ובמבצע חומת מגן, וכן אירוע שבו ראה כיצד חברו נורה למוות, הותירו אותו עם טראומה קשה. עם השנים מצבו הדרדר, הוא התמכר לסמים ואף התגורר ברחובות. לאחרונה החליטו חבריו לצאת בגיוס המונים על מנת להשיג סכום כסף שיספיק לשיקום וטיפול בנ'.
יחד עם עמותת "הסיירת הצפונית", הם פתחו בפרויקט לגיוס כספים בשם "משקמים את נ'", ומספרים על החבר הטוב שהציל אותם בשטח והיום הם חולמים להציל אותו.
1 צפייה בגלריה
נ' (משמאל) בתקופת השירות הצבאי
נ' (משמאל) בתקופת השירות הצבאי
נ' (משמאל) בתקופת השירות הצבאי
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"מדובר בבחור מקסים וטוב", מספר יו"ר עמותת אגוז, ליקו פרידלר, ששירת עמו. "אדם אחראי שהיה שם עבור חבריו במהלך השירות, אך עם השנים איבד כיוון, התמכר והגיע לשפל. עד לפני חודש לא היתה לו אפילו תעודת זהות. לאחר השחרור הוא החל בתהליך הדרדרות שכלל שימוש בסמים וביטויים אחרים של קושי נפשי. הוא הפגין התנהגות הרסנית לעצמו, ולמרות ניסיונות של סביבתו ושלו להיחלץ ממצב זה, מצא את עצמו עם השנים בשבר מוחלט".
פרידלר מספר כי לאחרונה חל שינוי בגישתו של נ' וניכר כי הוא מעוניין לסייע לעצמו. "בתקופה האחרונה נודע לחבריו כי הוא איבד ממשקלו, גר ברחוב, ומשתמש בסמים. ממפגשים עמו ניכר היה כי הוא מתקשה לתקשר, אולם הוא הביע רצון עז להשתקם ולהיות במקום טוב יותר. יחד עם משפחתו וחבריו לפלוגה, הוא הצליח להגיע לנקודה שבה הוא מוכן ורוצה תהליך שיקום ועבורו אנחנו זקוקים ל- 60 אלף שקל. בינתיים מצאנו לו מקום מגורים זמני, אבל השאיפה היא לכניס אותו למקום שמתמחה בתחום ויכול לסייע לו לקבל את חייו בחזרה".
כל העדכונים - חדשות חולון