נעמת סוגרים את כיתת הפעוטות בגן בחולון, שבה ההורים סירבו לקבל סייעות ממזרח ירושלים. הבוקר (חמישי) ההורים הפגינו נגד ההחלטה. "אנחנו בסך הכל מבקשים אנשי חינוך ראויים ומקצועיים- עושים לנו עוול כשמכנים אותנו גזענים", טוענים ההורים.
3 צפייה בגלריה
ההורים מפגינים מחוץ למעון
ההורים מפגינים מחוץ למעון
ההורים מפגינים מחוץ למעון
(צילום: פרטי)
לפני יומיים הורים לילדים ממעון אודם של נעמת בשכונת תל גיבורים בחולון, חסמו את הכניסה למעון וסרבו לאפשר למספר סייעות חדשות ממזרח ירושלים להכנס לגן. ההורים טענו כי אינן דוברות עברית ולא עברו בידוק בטחוני. במחאה על התנהגותם, בנעמת החליטו שלא לפתוח למחרת את המעון ובהמשך הודיעו כי עקב מחסור בכל אדם, התינוקייה תיסגר.
הבוקר התייצבו שוב ההורים מחוץ לגן והפגינו נגד נעמת בטענה שמפעילים עליהם לחץ. "כבר שנתיים שהגן מתנהל במתכונת הנוכחית, זה תירוץ לומר שסוגרים בגלל מחסור בכח אדם", אמרה אם לשני ילדים מהגן, זוהר ביטון מורדן. "הם פשוט החליטו להוציא ילדים מהגן. אנשים עובדים, אי אפשר לעשות דבר כזה. זה בוודאי נוגד כל נוהל תקין. מה יעשו הורים במצב כזה? אין רישום במקום אחר, כל ההורים הם מקשה אחת ומבחינתנו סגירת התינוקייה היא בעיה של כולנו".

3 צפייה בגלריה
"עושים לנו עוול"
"עושים לנו עוול"
"עושים לנו עוול"
(צילום: פרטי)

אתם מבינים את הטענות שעלו נגדכם?
"ראשית, חשוב לציין שהרוב המוחלט של ההורים ברשת היו לטובתנו וחיזקו את ילדינו. רק נעמת ובתקשורת סילפו את דברינו. פרסמו חצאי משפטים שלנו, אמרו שהסייעות לחצו על לחצן מצוקה וזה לא נכון. אנחנו ההורים הזמנו פיקוח כי חששנו. אין לי שום בעיה עם מטפלות ערביות, להיפך, שנה שעברה היתה מטפלת מאוד אהובה מיפו. נכון שהיו הורים שהטיחו דברים קשים, אבל זה אחרי שעות בשמש, כשמתעלמים מאיתנו ומתנהגים כלפינו בזלזול. התסכול וחוסר האונים יצא החוצה. אנו בסך הכל רוצים שאנשי חינוך ראויים ומקצועיים יטפלו בילדנו, זאת הבקשה המינימלית של כל הורה ששולח את ילדו לגן".
קראו גם:
מנעמת נמסר בתגובה: "ביום רביעי נעמת השביתה את המעון עקב השתלחות ההורים, הבלתי מתקבלת על הדעת. החל מיום חמישי יחזור המעון לפעילות במתכונת של שתי כיתות במקום שלוש. כיתת התינוקות לא תפעל עקב מחסור בכוח אדם. ל-11 התינוקות הגדולים יותר נמצא פתרון בשתי הכיתות הנותרות ו-11 תינוקות לא יוכלו להגיע למעון. העובדות מהחברה הערבית אינן מעוניינות לחזור למעון, זאת בשל החשש לבטחונן האישי ובשל העלבונות שספגו.

3 צפייה בגלריה
כיתת המעון סגורה, הבוקר
כיתת המעון סגורה, הבוקר
כיתת התינוקות במעון סגורה, הבוקר
(צילום: פרטי)

"ההורים מוזמנים להביא ילדיהם מחר, למעט הילדים מכיתת התינוקות שלהוריהם הודענו שלא נמצא עבורם פתרון. אנחנו נחכה לילדים בחיוך ובזרועות פתוחות ונמשיך להטיף לסובלנות, לכבוד הדדי ולערכים של מערכת חינוכית, תוך נסיון לשמור על שיגרת יומם של הפעוטות".