סערה בגן: הורים לילדים ממעון אודם של נעמ"ת בשכונת תל גיבורים בחולון חסמו הבוקר (שלישי) את הכניסה למעון וסירבו לאפשר למספר סייעות חדשות להיכנס לגן.
2 צפייה בגלריה
ההורים חוסמים את הכניסה למעון
ההורים חוסמים את הכניסה למעון
ההורים חוסמים את הכניסה למעון
(צילום: נדב אבס)
הסיבה לכך היא שמדובר בסייעות חדשות ממוצא ערבי אשר לטענת ההורים, מגיעות ממזרח ירושלים ולא עברו בידוק בטחוני.
ההורים לא אפשרו לסייעות להיכנס לגן והן נותרו במונית שהביאה אותן למקום כאשר ההורים שואלים אותן שאלות ומבקשים מהן להציג מסמכים כמו תעודות זהות וכדומה.
אתמול הסייעות עבדו, אך לטענת ההורים הן העלו את חשדם.
"בכלל לא ידענו שהן מגיעות, רק כשבאנו לאסוף את הילדים גילינו", סיפרה אחת האימהות.
"שמענו שהן לא דוברות עברית, הן כל הזמן התלחששו ביניהן, הבנו שגם המטפלות הקבועות לא הרגישו בנוח, זה מדאיג אותנו. כולם חכמים בלצעוק 'גזענים' אבל לפני שהם שופטים אותנו הם מוזמנים להשאיר את הילדים שלהם בידיים זרות של אדם שהם לא סומכים עליו. נמאס לשתוק ונמאס לספוג כל דבר, יש גבול, בנעמ"ת תמיד יש מחסור בצוות אבל זה פתרון מביש".

2 צפייה בגלריה
ההורים, הבוקר בחולון
ההורים, הבוקר בחולון
ההורים, הבוקר בחולון
(צילום: נדב אבס)

בנעמ"ת, שרק לאחרונה נאלצו לסגור מעון בעיר עקב מחסור בצוות, קיבלו את המקרה בזעזוע ואף שלחו נציגים לשוחח עם ההורים.
יו"ר נעמת, חגית פאר, הודיעה כי מחר לא ייפתח מעון נעמת בחולון במחאה על גילויי הגזענות הקשים נגד נשות צוות חינוך ערביות הבוקר.
החל מיום חמישי תיסגר כיתת התינוקות בשל מחסור בעובדות. פאר הודיעה על כך במהלך סיור במקום ושיחה עם צוות המעון. העובדות שספגו את המתקפות הודיעו שאין בכוונתן לחזור לעבוד בו מחשש לביטחונן.
קראו גם:
יו"ר נעמ"ת, חגית פאר: "מעונות היום הם מוסדות חינוך הפועלים מתוך ערכים של סובלנות וכבוד האדם. לא נאפשר לרוחות רעות של שנאה ופילוג להכניס רגל בפתח המעון. אנו אחראיות לביטחון העובדות שלנו, נשות החינוך המסורות.
"אני לא מתכוונת לאפשר מציאות שבה עובדות חוששות להגיע למקום עבודתן וסופגות מתקפות שמדיפות ריח רע וחריף של גזענות ולא נאפשר חשיפת הילדים הרכים למסרים של שנאה. המסר שנעמת מעבירה היום הוא חד וברור- אפס סובלנות כלפי גזענות. לא אצלנו".