"מסלפים עובדות ומשמיצים אותנו", טוענים הורי המעון בחולון, שמנעו אמש (שלישי) מסייעות ממזרח ירושלים להיכנס לגן בו מתחנכים ילדיהם - ועוררו סערה. היום הם טוענים בהודעה שהוציאו לתקשורת כי בניגוד לנאמר, אין מניע גזעני מאחורי המחאה שלהם.
2 צפייה בגלריה
ההורים חוסמים את הכניסה למעון
ההורים חוסמים את הכניסה למעון
ההורים חוסמים את הכניסה למעון
(צילום: נדב אבס)
כזכור, אתמול, הורים לילדים ממעון אודם של נעמ"ת בשכונת תל גיבורים בחולון חסמו את הכניסה למעון וסרבו לאפשר למספר סייעות חדשות ממזרח ירושלים להכנס לגן. ההורים לא אפשרו לסייעות להיכנס לגן והן נותרו במונית שהביאה אותן למקום כאשר ההורים שואלים אותן שאלות ומבקשים מהן להציג מסמכים כמו תעודות זהות וכדומה.
למקום הוזעקה ניידת והסיפור שהתפשט בעיר גרר תגובות רבות, חלקן האשימו את ההורים בגזענות. בהמשך החליטו בנעמ"ת שלא לפתוח הבוקר את המעון כמחאה על התנהגות ההורים. חלק מההורים קראו במהלך האירוע אל עבר הסייעות: "לכו לגן בירושלים, בעזה, ברמלה, לא לחזור לפה".
כעת, טוענים ההורים, הגיע הזמן לראות את התמונה המלאה "אנו מגנים את האמירה שהמחאה כנגד עובדות ממזרח ירושלים היא גזענית", טוענים ההורים, "לצערנו מדובר באירוע שנוהל ברשלנות ובהיחבא.
2 צפייה בגלריה
ההורים, הבוקר בחולון
ההורים, הבוקר בחולון
ההורים, אתמול בחולון
(צילום: נדב אבס)

"נעמת נהגו בצורה מבישה תוך ניסיון להסתיר מההורים שהובאו עובדות ממזרח ירושלים ללא הכשרה וללא שליטה בשפה העברית, כמו כן לא נערכה להם כל בדיקה מקדימה. לטענת נעמת הבדיקה תעשה בהמשך, טענה מקוממת המעידה על התנהלות לא מקצועית שרואה את ילדינו כ'שפני ניסיון'".
לטענת ההורים, אין כל קשר בין התנגדות שלהם למוצא של הסייעות. "לידיעת הציבור שנה שעברה אחת המטפלות הייתה ערבייה מיפו ולכל ההורים לא הייתה שום בעיה.
"ההתנהלות החשאית של נעמת בדבר הצורך לשבץ עובדות ממזרח ירושלים היא התנהלות כושלת והאחראים צריכים לשאת באחריות למשבר שנוצר. כל דרישתנו היא שילדינו יקבלו את הטיפול הטוב והבטוח ולא מעבר לכך".
קראו גם >>>
לאירוע חסימת הגן הגיבה יו"ר נעמת, חגית פאר: ״מעונות היום הם מוסדות חינוך הפועלים מתוך ערכים של סובלנות וכבוד האדם. לא נאפשר לרוחות רעות של שנאה ופילוג להכניס רגל בפתח המעון.
"אנו אחראיות לביטחון העובדות שלנו, נשות החינוך המסורות. אני לא מתכוונת לאפשר מציאות שבה עובדות חוששות להגיע למקום עבודתן וסופגות מתקפות שמדיפות ריח רע וחריף של גזענות ולא נאפשר חשיפת הילדים הרכים למסרים של שנאה. המסר שנעמת מעבירה היום הוא חד וברור - אפס סובלנות כלפי גזענות. לא אצלנו״.