התמונה החינוכית של חולון לשנת תשפ"א, שנת הקורונה, מלמדת כי למרות הכל חלה עלייה בזכאות לתעודת בגרות ותעודת בגרות בהצטיינות בקרב תלמידי העיר.
2 צפייה בגלריה
בחינת בגרות
בחינת בגרות
בחינת בגרות
(צילום המחשה: shutterstock)
לפי הנתונים, 89.2% מתלמידי העל יסודי (לא כולל תלמידי חינוך מיוחד) זכאים לתעודת בגרות. ביחס לשנת הלימודים תש"ף, עלתה הזכאות של תלמידי העיר ב3.6%.
יש לציין כי ממוצע הזכאות לתעודת בגרות ברמה הארצית עומד על 76%, ובקרב תלמידי העיר חולון הוא 13.2% יותר. עם תלמידי החינוך המיוחד הזכאות עומדת על 83.2% - גם כאן עלייה ביחס לשנת הלימודים תש"ף.
שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות בהצטיינות בחולון עומד על 13.9%. גם במדד זה יש עלייה מרשימה של 4.7%. עלייה נצפתה גם בזכאות ב-5 יחידות לימוד מתמטיקה ואנגלית: מתמטיקה 5 יחידות לימוד 23.2% - עלייה של 3.1% - גבוהים מהארצי ב-6.6% (עם תלמידי החנ"מ 20.9%) ; אנגלית 5 יחידות 53.9% - עלייה של 2.2% -גבוהים מהארצי ב–11% (עם תלמידי החנ"מ 49%).

2 צפייה בגלריה
בחינת בגרות
בחינת בגרות
נשירה מעטה מבתי הספר
(צילום: shutterstock)

נתון חשוב נוסף מלמד על אחוז הנשירה, כאשר בחולון הוא מהנמוכים בארץ, ועומד על 0.3% כפי שהיה בשנה שעברה.

קראו גם:

מהעירייה נמסר כי, בכל המדדים נצפתה עלייה וזאת למרות שנתיים שבהן התמודדה המערכת עם מגפת הקורונה. נתונים אלה משקפים את חוסן הצוותים החינוכיים, היכולת לנהל בזמנים של חוסר וודאות, עבודה מקצועית ונכונה של מנהלי בתי הספר. מתן מענה לצרכים שעלו מהשטח, מציאת פתרונות עירוניים במהלך המגיפה של מנהל החינוך ושל האגף לחינוך על יסודי".