דיירים מרחוב רבי עקיבא שבשכונת רסקו בחולון טוענים כי למרות שמדובר ברחוב של בנייני מגורים ישנים, ללא חניות פרטיות, העירייה מאפשרת לבעלי משאיות גדולות ואוטובוסים להחנות ברחוב ללא הפרעה ולחסום מקומות חניה רבים.
1 צפייה בגלריה
המשאיות ברחוב. צילום: לירן יוסף
המשאיות ברחוב. צילום: לירן יוסף
המשאיות ברחוב. צילום: לירן יוסף
"כל הרחוב מלא בבנייני רכבת ובניינים דו קומתיים ישנים", מספר לירן יוסף המתגורר עם משפחתו ברחוב. "למבנים האלו אין חניות ולכן רוב הדיירים מחנים ברחוב. הבעיה שהרחוב סמוך לאזור התעשייה הישן ולמרות שמרבית הרכבים הכבדים לא מגיעים ממנו, אנשים חושבים שזה בסדר להחנות את רכבי העבודה שלהם כאן".
איך זה נראה?
"כל יום חונות כאן משאיות סמי טריילר, אוטובוסים והכי גרוע שמניחים כאן מכולות ענקיות, חלקם גם מחנים באדום לבן. אני מדבר על מכולות בגודל של 6 על 2 מטר, זה גם מסוכן כי אלו מכולות גדולות וגם חוסם חניות שאפשר להחנות בהן בשבת".
ניסיתם לדבר איתם?
"כבר יצא לנו לריב עם בעל עסק שהניח כאן 3 מכולות ענקיות וחסם את כל החניות".
יוסף מספר שלאור המצב הוא ושכניו מבזבזים זמן רב בחיפוש אחרי חניות. "לפעמים אני חוזר מהעבודה ומחפש חניה במשך חצי שעה, זה לא הגיוני. כשאשתי חוזרת מקניות או עם הילדים ואני לא בבית היא נאלצת להחנות באדום לבן ולפעמים מקבלת דו"ח, אבל מה מצפים מאיש משפחה לעשות? אתה לא יכול להחנות רחוק כשיש לך ילדים קטנים וקניות ברכב.
"התלוננו בעירייה כמה פעמים אבל הם מתעלמים מהמצב. יש חוק, אסור לרכבים כבדים להחנות בכל מקום אבל לצערי לא אוכפים את זה".
בשיחה עם פועל מאזור התעשייה הוא טוען כי מרבית המשאיות כלל לא מגיעות מהעסקים הסמוכים. "לרוב כאן אין בכלל משאיות ולמי שיש, מחזיק גם שטח חניה פנימי. אבל אני מניח שבגלל שזה קרוב לאזור תעשייה בעלי משאיות חושבים שזה מותר".
מעיריית חולון נמסר בתגובה:
"בחלק המערבי של רח' רבי עקיבא קיים איסור חנייה לכלי רכב מעל 4 טון. ייבדק הצורך באיסור חנייה לכלי רכב כאלה גם בקטע שבין הרחובות החרש - בר כוכבא.
באשר למכולות- העירייה נמצאת בשלבים מתקדמים של הסדרת הנושא בחקיקה שיאפשר אכיפה של העמדת מכולות לפינוי פסולת בניין. יצוין, כי העירייה עמלה כל העת על עדכון חוקי העזר לרווחת תושביה ולטובת שמירה על המרחב הציבורי. במקביל ישנה אכיפה ע"י הפיקוח העירוני והשיטור העירוני. לאור פניית התושבים תתוגבר האכיפה ברחוב והשיטור העירוני יסייר ברחוב בשעות הלילה".