כבר שנים ששרון רוס (42), נהג משאית מחולון, נוסע ברחבי הארץ ומחלק סחורות ומוצרי אריזה חד-פעמיים. בשבעה באוקטובר הוא התעורר אל חלום הבלהות של מדינת ישראל, וגילה שהסיוט נוגע גם בו: חברו ברק דוידי נרצח במסיבת הנובה.
2 צפייה בגלריה
רוס. "התגובות מחממות לב"
רוס. "התגובות מחממות לב"
רוס. "התגובות מחממות לב"
(צילום: תומר שונם הלוי)

"את ברק הכרתי דרך קרוב משפחה", הוא מספר. "היינו יוצאים לבלות יחד, נפגשים, צוחקים. זה היה הלם לשמוע שהוא נרצח. הרגשתי שאני רוצה לעשות עבורו משהו, גם כעזרה למשפחה וגם כדי שהוא לא יישכח".

קראו גם:

הכי מצחיק בחבורה


דוידי, בן 28 במותו, היה ​​​בן הזקונים של ניצה והבה והרצל דוידי, האח הצעיר של תמי ושרונה מצד אימו, ושל אבי ותומר מצד אביו. הוא למד בתיכון נעמ"ת בחולון והיה כדורגלן מוכשר, מגן שמאלי בצפרירים חולון. לפרנסתו עבד כסוכן בחברת "דבאח". "הוא היה הבחור הכי שמח בחבורה, הכי מצחיק ובעל הלב הכי טוב", אומר רוס.
כדי להנציח בחור שמח בויז'ואל משמח, ומתוך תקווה שתמונתו תתנוסס בכל מקום והוא לא יישכח, החליט רוס להפיק פוסטר ענק לזכרו של ברק, שיוטבע על המשאית וינדוד ברחבי הארץ. "ביקשתי אישור מבעלי החברה, והם כמובן הסכימו ועודדו", הוא אומר. "פניתי לחברה שמפיקה כרזות על משאיות, וכמובן שביקשתי לשלם, אבל כשהם שמעו במה מדובר, התעקשו לעשות זאת על חשבונם".

2 צפייה בגלריה
 ברק דוידי ז"ל
 ברק דוידי ז"ל
ברק דוידי ז"ל
(צילום: פרטי)

מרגע שהפוסטר הודבק על הרמפה של המשאית, רוס נוהג מגולן ועד אילת כשהוא מלווה בתמונת חברו ובכיתוב הענק "ברק דווידי, תרקוד לנצח מלאך שלנו", כמו זיכרון חי שממשיך לנכוח ולטייל. "אנחנו נוטים לשכוח אנשים מהר, והיה לא חשוב שיזכרו אותו".
אילו תגובות אתה מקבל?
"אני מצלם את הפוסטר על רקע נקודות בכל רחבי הארץ ומעלה את התמונות לפייסבוק, כדי שאנשים יראו, ישאלו ולא ישכחו. אני מקבל המון תגובות. אומרים לי שזה מעשה של חסד, שזאת המחווה הכי יפה שיכולה להיות. יש כאלה שכבר מכירים אותי כ'נהג המשאית עם הפוסטר של ברק'. לפני שבועיים הגעתי ללקוח שלי שלא הכרתי, והוא זיהה אותי לפי התמונות בפייסבוק. התגובות מחממות לב. זה עושה טוב למשפחה, וגם עושה טוב לי".