הערב (שלישי) הודיע משרד הבינוי והשיכון כי בכוונתו לממן את תשלומי שכר הדירה של הדיירים שפונו מהבניין שקרס ברחוב סרלין בחולון, וכי המשרד ישתתף במימון התכנון של פרויקט "פינוי בינוי" לבניית בניין חדש על השטח. בנוסף, יזכו הדיירים בחבילת סיוע בסך מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
הריסות הבניין ברחוב סרלין
הריסות הבניין ברחוב סרלין
הריסות הבניין ברחוב סרלין
(צילום: קובי קואנקס)
בשלב זה דיירי הבניין טרם קיבלו אישור רשמי מהמשרד, אך הפרסום שיצא באמצעות שר השיכון, זאב אלקין, הפתיע רבים מהם. "כל הזמן אמרו שזה אשמתנו, כבר ראיתי איך מפילים את זה עלינו, ממש בכיתי בלילה שאיבדנו הכל", סיפר דייר מהבניין, "כרגע לא פנו אלינו, אנחנו שומעים על זה לראשונה בדיוק כמו כולם, אני ממש מקווה שזה נכון.
קראו גם >>
"המצב שלנו יכול לקרות לכל אחד וחשוב שהמדינה תבנה פרוטוקול קבוע לסיוע בכאלו מצבי חירום".
2 צפייה בגלריה
ראש העירייה ששון והשר אלקין
ראש העירייה ששון והשר אלקין
ראש העירייה ששון והשר אלקין
(צילום: עיריית חולון)
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין מסר הערב: "יש פה מקרה חירום וחובתה של המדינה לסייע לתושבים שביתם קרס. משרד הבינוי והשיכון פועל בכל האמצעים העומדים לרשותו במטרה לסייע לדיירים שאיבדו את ביתם ולקדם את הליך התכנון לבניית הבניין החדש.
"הנחתי את כלל הגורמים המקצועיים במשרד לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם העירייה בכדי לקדם את כל הליכי התכנון במהרה. נמשיך לקדם תהליכי התחדשות עירונית בשיתוף השלטון המקומי למען בטיחות ואיכות חיי התושבים".
ראש עיריית חולון מוטי ששון: "לצד הסיוע המיידי, אני רואה חשיבות גדולה במתן פתרון לטווח הארוך ומה שחשוב הוא שיוקם בניין חדש עבור הדיירים שנפגעו כדי שיחזרו למגורי קבע. אני מברך את משרד השיכון והעומד בראשו על הרצון לסייע לתושבים בתקופת הביניים ואין ספק ששילוב הכוחות בינינו יועיל מאוד לתושבים".
לכל העדכונים - חדשות חולון