האם הכיכר ברחוב חנקין בחולון תחליף בקרוב את שמה? משפחתו של החייל שי אוורס ז"ל מבקשת מהעירייה להנציח אותו ולהעניק לכיכר, הסמוכה למקום מגוריו, את שמו.
3 צפייה בגלריה
שי ארווס ז"ל
שי ארווס ז"ל
שי ארווס ז"ל
(צילום: באדיבות משפחת ארווס )
סמל ראשון שי ארווס, לוחם בגדוד צבר בגבעתי מחלקת חוד, נפל באסון הנמ"ר בקרב בעזה, בתאריך 31 באוקטובר, 2023. שי, בנם של זהבה ורפאל ארווס, היה בן 20 במותו. הוא בוגר בתי הספר תבור ואורט חולון, ומלבד הוריו, הותיר אחריו ארבעה אחים: חן, אור, רן וטל.
אוורס ז"ל נכנס לרצועת בימים הראשונים של המלחמה, עם תחילת התמרון הקרקעי. הוא נכנס ראשון עם 10 מחבריו עם נמר של גבעתי והם נלחמו בקרבות עזים ביותר. שי וכל חבריו הגיבורים נהרגו מטיל נ"ט שפגע בנמ"ר.

קראו גם:

אמו, זהבה ארווס, סיפרה למיינט חולון: "שי היה ילד של אהבה אין סופית, ילד של נתינה אין סופית, תורם לחברה ללא גבולות, מתנדב בקהילה, ותמיד בצד הנותן והעוזר בצורה מוחלטת ואמיתית. אהבתו הגדולה בחיים, מלבד הצבא, הייתה האפייה. הוא היה עושה עוגות ראווה. עוגות עם קומות. כל האחיינים שלו ביקשו ממנו שיכין להם כאלה לימי ההולדת שלהם. אני מאמינה שאם הוא לא היה נהרג, הוא היה פותח מאפייה בעיר".
עתה המשפחה פתחה ביוזמה להנצחתו, ומבקשת לקרוא לכיכר המרכזית ברחוב חנקין על שמו, הם אף תלו שלט לזכרו במרכז הכיכר.

3 צפייה בגלריה
הכיכר ברחוב חנקין בחולון. השם ישתנה?
הכיכר ברחוב חנקין בחולון. השם ישתנה?
הכיכר ברחוב חנקין בחולון. השם ישתנה?
(צילום: באדיבות משפחת ארווס )

רפי ארווס, אביו של שי ארווס ז"ל, סיפר למיינט חולון: "אני בדיוק יוצא עכשיו מכפר עזה. נסעתי לראות את האזור איפה ששי והחברים שלו נפלו. אני ממש רואה איך המטוסים מפציצים בג'באליה. מאוד קשה לי לדבר על זה, אני וכל משפחתי עוברים גיהנום עלי אדמות".
לדבריו, מדי יום הוא מגיע לכיכר בחולון, מדליק 24 נרות נשמה לחללים, משקה, גוזם, מנקה, וגם משמש אוזן קשבת לחלק מההורים. "הלב מרוסק לרסיסים, ואף אחד לא יכול לנסות ולהבין את זה", הוא מספר, ומסביר שהמשפחה עושה ככל שביכולתה להקדיש את הכיכר לזכר בנו.
דודו ארווס, דודו של שי ז"ל הוסיף: "זו הכיכר הקרובה לבית מגוריו של שי. זה הכיכר שהוא למעשה גדל סביבה. עיריית חולון מראה סימנים כי הולכת בכיוון ומנסה לסייע למשפחה, ואף ישבתי בוועדת ההנצחה של עיריית חולון ולכן אנו אופטימיים כי המהלך יצליח".

3 צפייה בגלריה
שי ארווס  ז"ל
שי ארווס  ז"ל
שי ארווס ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

איך מנציחים אדם במתחם הציבורי בחולון?


לפי הנוהל הרשמי, אם אדם או משפחה רוצים להנציח את יקירהם ברחוב, כיכר או מבנה בעיר, אליהם לפנות לוועדת השמות באתר העירייה. שם ממלאים טופס שמסביר מיהו האדם ומה הקשר שלו לחולון.
בכיר במועצת העיר חולון, שהיה בעבר חבר בוועדת השמות, מסביר: "בניגוד לעיר תל אביב, שם ממתינים כחמש שנים לזכאות שרחוב יקרא על שמך, בחולון יש למלא את הטופס באתר, ואז הוועדה מחליטה אם יש התכנות לקרוא למבנה, אתר או רחוב על שם אותו אדם. לגבי הנופלים הרבים מאז השבעה באוקטובר, החלה פעולת הנצחה של כלל ההרוגים והנרצחים, אך ייקח מעט זמן עד שנראה שאתר ההנצחה קם לתחייה. בקשר להנצחה אישית - לצערנו הרב, במלחמה הזו יש יותר נופלים, נרצחים והרוגים מאשר כמות הרחובות והכיכרות שנוסדו בעיר חולון בשנים האחרונות".
מעיריית חולון לא נתקבלה תגובה רשמית בנושא.