במוצאי שבת האחרונה נקבע בבית החולים שמיר-אסף הרופא מותו של נדב ציון ריינה בן ה-28. ריינה ז"ל טבע למוות בבריכה ציבורית בבית דגן, שם נהג להתאמן בצלילה חופשית בבריכה - בידיעת הצוות במקום. באירוע יוצא דופן הוא טבע מבלי שצוות המקום הבחין.
3 צפייה בגלריה
נדב ציון ריינה ז"ל
נדב ציון ריינה ז"ל
נדב ציון ריינה ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

האירוע הטראגי התרחש כאשר במהלך אחד מאימוניו, הבחיו אחד מבאי הבריכה שריינה נמצא זמן רב מן הרגיל מתחת למים. הוא פנה למציל והודיע לו על כך. בתגובה, המציל אישר לו שהוא מודע למתרחש, סימן לו עם האגודל שהכול תקין, ואמר לו ששהותו של ריינה עדיין בטווח הזמנים המצופה.
עם זאת, באותה העת החל ריינה ז"ל לאבד את הכרתו ולבסוף נמשה מהמים במצב קשה. הצוות ניסה לבצע בו ניסיונות החייאה במשך דקות ארוכות – עד שחזרה נשימתו. המקרה המצער התרחש בזמן שבבריכה שהו ילדים ומשפחות שבילו במקום במסגרת החופש הגדול.

קראו גם:

מספר ימים היה מאושפז בבית החולים שמיר-אסף הרופא ושם נלחמו על חיייו. אולם במוצאי שבת האחרונה נאלצו לקבוע את מותו. משפחתו החליטה לתרום את איבריו, בכך, גם לאחר לכתו, נתן חיים לאחרים.
אחיו של נדב, ניסים ריינה מספר: "אחי היה ספורטאי, מבוקר ועד ערב היה עסוק בספורט. לבריכה הוא היה מגיע מדי כמה ימים כדי לעשות אימונים, תרגולי נשימות. היה הסדר בינו לבין ההנהלה שהוא מגיע לבריכה ומתרגל. מדובר בבריכה בעומק של שני מטר מקסימום. לפעמים אחינו הצעיר היה מלווה אותו באימונים, אבל בגלל שהוא גם היה במילואים בעזה, נדב החליט להגיע לבריכה לבדו".
ניסים מוסיף: "הדבר הבא שאנחנו זוכרים, זה טלפון של 'תגיעו מהר לטיפול הנמרץ באסף הרופא'. סיפרו לנו שהמציל מצא אותו צף בבריכה ומיד הוציאו אותו והתחילו לבצע בו פעולות החייאה שנמשכו למעלה מ-12 דקות עד שהצליחו להחזיר לו את הדופק". בבית החולים התבררה חומרת המצב. "אחרי כמה ימים שנעו בין ייאוש לתקווה, קבעו שאחי סובל ממוות מוחי, משמעות בלתי הפיכה", סיפר אחיו בכאב.

3 צפייה בגלריה
נדב ציון ריינה ז"ל
נדב ציון ריינה ז"ל
נדב ציון ריינה ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

ניסים ממשיך ומספיד את אחיו: "נדב היה אדם נדיר, שהטוב הטוהר והיושר שלו קרנו לכל עבר. כל מי שהכיר אותך ידע עד כמה היית אהוב, איך תמיד דאגת לאחרים לפני שחשבת על עצמך. הצניעות שלך – שכבר כמעט לא רואים היום. אף פעם לא הבנת, פשוט לא הסכמת לקבל כמה טוב אתה, אני חושב שמכאן הגיעה הצניעות, מכאן הגיע הרצון והעיסוק הבלתי פוסק להשתפר ולפתח את עצמך כל הזמן, בכל תחום".
חברו, תומר, מתקופת בית הספר היסודי, הוסיף: "היית כאן כמו שמש זורחת שמאירה את הכול מסביבה ומרחיקה כל דבר רע. כמה טהור אתה, כמה טוב אתה. בכיתה ב' נכנסת אלי לחיים ושינית אותם לנצח, הכנסת אליהם שמחה וצחוק ללא הפסקה, וכמה צחקנו. היינו יושבים שעות ונקרעים מצחוק, עם ההומור השטותי שלך והצחוק המדבק שלך. תמיד היית שם בשבילי, בכל דבר הכי קטן שהייתי צריך וגם אם בכלל לא ביקשתי תמיד ישר קפצת ורצית לעזור".

3 צפייה בגלריה
אורט חולון. בבית הספר ספדו לו ונפרדו
אורט חולון. בבית הספר ספדו לו ונפרדו
אורט חולון. בבית הספר ספדו לו ונפרדו
(צילום: קובי קואנקס)

נדב היה בוגר תיכון אורט חולון במגמת ביו-רפואה, ולאחר מכן התגייס לשירות קרבי לגדוד 79 (סופה) של חיל השריון, ואף זכה לאות מצטיין הנשיא ביום העצמאות ה-69 למדינת ישראל.
מבית הספר התיכון שבו למד נמסר: "משפחת אורט חולון מביעה צער רב על לכתו בטרם עת של בוגר בית הספר נדב בן ציון ריינה ז"ל. נדב, בוגר בית הספר, מחזור יוני 2014, למד במגמת ביו-רפואה בכיתת החינוך של המורה רות קובלסקי. נדב התאפיין בטוב לב, צניעות ונתינה לכל, ללא הבחנה ובאהבה רבה. חבריו ומוריו של נדב זכו להכיר קסם של ילד, אשר קיבל בהמשך כחייל אות מצטיין הנשיא ולאחרונה לקח חלק בלחימה במסגרת "חרבות ברזל".