עומדים בפקק בחולון? לצערנו אין לנו בשורה טובה. עבודות הרכבת הקלה מתמשכות והסוף לא נראה באופק, במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" נחסמים שוב ושוב צירי תנועה, והחידוש האחרון: נתיב תחבורה ציבורית באיילון דרום ולכיוון חולון ייחסם החל מהיום (רביעי) והאוטובוסים ייסעו (בעיקר יעמדו) בנתיבים הרגילים. כמה זמן לוקח לכם לקחת את הילדים לבית הספר בבוקר? לאורי הייס זה לקח השבוע שעה וחצי!
3 צפייה בגלריה
פקק במחלף וולפסון בכניסה לבת ים
פקק במחלף וולפסון בכניסה לבת ים
עומדים בפקקים
(צילום: שאול גולן)

הייס, תושב שכונת רסקו בחולון מתגורר מזה ארבע שנים, והשבוע הגיע לקצה הסבלנות שלנו בכבישי חולון. בראיון ל"מיינט חולון" הוא מספר: "עברתי לעיר מירושלים, גם שם יש פקקים, אבל מה שקורה בחולון זה בלתי נסבל".

קראו גם:

בתו של הייס לומדת בבית ספר "אשלים" בקרית בן גוריון, והשבוע מצא עצמו נאבק בפקקים במשך שעה וחצי רק בשביל להביא אותה לכיתה. "בשביל לצאת ביום רגיל, אני צריך לצאת בשעה 07:15, וזאת בשביל להגיע בשעה 07:55 לבית הספר, מרחק של ארבעה קילומטר בלבד בתוך העיר. יצאתי בעשר דקות איחור - בשעה 07:25, והגעתי בשעה 08:25 – שעה! כמובן שהילדה איחרה לבית הספר", הוא מספר.

3 צפייה בגלריה
שכונת קריית בן גוריון בחולון
שכונת קריית בן גוריון בחולון
מרסקו לשכונת בן גוריון: 4 ק"מ, שעה שלמה בפקק!
(צילום: יריב כץ)

מקרית בן גוריון המשיך למחלף הקוממיות כדי לנסוע לעבודה: "שעה וחצי (!) של נסיעה בתוך העיר, בשביל לנסוע חמישה קילומטרים גג, והאבסורד שזה מצב רגיל. אם זה היה לילה או שבת, היה לוקח את אותו מסלול 13 דקות בלבד, אבל בשיא הלחץ – זה מטורף לנסוע שעה וחצי בשביל פחות מחמישה קילומטרים".
אתה מרגיש שהמצב החריף לאחרונה?
"המצב בחולון קטסטרופה, עם בניית הרכבת, סגירת רחובות, ביטולי חניה, והפקקים בעיר רק נהיים מטורפים מרגע לרגע. זה לא אנושי לחיות כך, ולא הגיוני שאני צריך לצאת עם הבת שלי כל כך מוקדם מדי בוקר כדי להביא אותה שעה לאחר מכן לבית הספר. והאבסורד הוא שכולנו מתרגלים – ומקבלים בקלות שזה המצב".

מהיום - חסימה חדשה


ואם חשבתם שזה מספיק, אז החל מהיום (רביעי 4 בספטמבר), ייחסם הנתיב הייעודי לתחבורה ציבורית באיילון דרום ממחלף השלום עד גשר חיל השריון למספר חודשים. המשמעות: התחבורה הציבורית תחבור לאותם נתיבים שבהם הנהגים עומדים בפקקים והעומס רק יתגבר.

3 צפייה בגלריה
חסימת נתיב תחבורה ציבורית באיילון
חסימת נתיב תחבורה ציבורית באיילון
חסימת נתיב תחבורה ציבורית באיילון
(המפה באדיבות חברת נתיבי איילון)

בעוד כשבוע ייסגר גם המשך נתיב התחבורה הציבורית באיילון דרום ממחלף קיבוץ גלויות ועד אזור מחלף חולון, ושיהיה לכולנו בהצלחה.
מנתיבי איילון נמסר כי, "סגירתו הזמנית של נתיב התחבורה הציבורית היא שלב נוסף ומשמעותי בפרויקט הלאומי "נתיבים מהירים", הכולל סלילת נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית לאורך נתיבי איילון וכביש החוף, הקמת מרכזי תחבורה בכניסות למטרופולין והפעלת מערך שאטלים חינמי.
"הפרויקט צפוי להיפתח לשירות הציבור באופן מדורג במהלך שנת 2025 כנתיב מהיר ומנוהל. מטרת הפרויקט היא לאפשר הגעה מהירה בתחבורה ציבורית ושיתופית למוקדי התעסוקה במטרופולין תל אביב".
במילים אחרות, לפחות עד 2025 (וכנראה שגם זה עוד יידחה) נעמוד כולנו בפקק אחד גדול.