הבחירות המוניציפליות לראשות העיר לרוב אינן סוחפות את התושבים כמו הבחירות לראשות הממשלה והכנסת, אך ההחלטה מי יהיה ראש העירייה ומי יהיו חברי המועצה אינה עניין של מה בכך. אלה האנשים שיהיו אחראים על הרחוב שלכם, מערכת החינוך המקומית וכל שאר הדברים הקריטיים לחיי השגרה שלנו. עד כמה לתושבי חולון אכפת? כמה הצביעו בפעם שעברה והאם מוטי ששון ניצח בקלות? בדקנו.
2 צפייה בגלריה
ששון. מעדיף שלא להתייחס
ששון. מעדיף שלא להתייחס
ששון. כמה הצביעו בשבילו?
(קובי קואנקס)
הנתונים מלמדים שההתעניינות בבחירות המקומיות הלכה ודעכה עם השנים. בעוד שבקום המדינה אחוז המצביעים לרשויות המקומיות עמד על כ-87% לערך ממספר בעלי זכות הבחירה, כיום המספר עומד על בערך 51%, כלומר כמחצית מבעלי זכות הבחירה כלל לא טורחים בכלל להגיע ולהצביע.

מה קורה בחולון?


החולונים, כך מסתבר, מתעניינים יותר במה שקורה בעיר שלהם מהממוצע הארצי הכללי. לפי נתוני ועדת הבחירות המרכזית, בבחירות המוניציפליות 2018 בחולון, היו בעיר כ-162,566 תושבים בעלי זכות בחירה, מתוך 197,866 תושבים, מתוכם הגיעו רק 82,071 לקלפי. אחוז הצבעה עמד על 52.2%.
ביום הבחירות הקלפיות נפתחות בשעה 07:00 בבוקר. אך ביום הבחירות בשנת 2018, נכון לשעה תשע בבוקר, אחוזי ההצבעה היו נמוכים בחולון – ורק 817 תושבים בלבד מימשו את זכות ההצבעה. לקראת השעה 12:00 נרשמו כ-10%, לקראת השעה 15:00 כ-18%, לקראת השעה 19:00 כ-32%, ובסוף עם סגירת הקלפיות כאמור היו 52.2%, משמע כחמישית מהמצביעים דאגו להגיע בשלוש השעות האחרונות להצבעה.

הבחירות לראשות העיר


ראש עיריית חולון מוטי ששון, המכהן מאז 1993, הודיע בשנת 2018 כי יתמודד שוב על תפקיד ראש העיר מטעם מפלגת העבודה. בנוסף אליו התמודדו, וניסו לנצח אותו: ד"ר קרן גונן, מורן ישראל - ראש סיעת הצעירים ומייסד מפלגת "זה מקומי", חבר המועצה, שי קינן, מהליכוד שהתמודד ברשימה עצמאית וזכה בתמיכת הליכוד במרוץ לראשות העיר, מיקאל בוזגלו, ומתעמל העבר אילן גזית - נציג 'יש עתיד'.

קראו גם:

כמה הצביעו למוטי ששון?
מערכת הבחירות בחולון הסתיימה בתוצאה ברורה וחד משמעית: מוטי ששון נבחר בפעם השישית ברציפות לתפקיד ראש העיר וממשיך עד היום לכהן בתפקיד. על פי נתוני משרד הפנים, בסיכום התוצאות זכה ששון ב-29,147 קולות – 41% מקולות הבוחרים. אחריו, בהפרש של 8,356 קולות, הגיע שי קינן למקום השני עם 20,791 מקולות התושבים.
המועמדים האחרים לראשות העיר: במקום השלישי מורן ישראל עם 9,217 קולות. אחריו מיקאל בוזגלו עם 6,770 קולות, קרן גונן – 2,838 ואילן גזית במקום האחרון עם 1,755 קולות.

2 צפייה בגלריה
קלפי
קלפי
איך הצבענו בפעם שעברה?
(צילום המחשה: יואב דודקביץ')

תוצאות ההצבעה למועצת העיר


מספר המושבים שעמדו לבחירה במועצת העיר הוא 27, וכך התפלגו המנדטים של חברי וחברות המועצה:
רשימת "אמת בראשות מוטי ששון" (אמת) זכתה בשישה מנדטים והייתה הרשימה הגדולה במועצה.
שלוש רשימות זכו בארבעה מנדטים כל אחת: "חולון מתחדשת בראשות שי קינן" (כן), "התאחדות הספרדים העולמית שומרי תורה חולון (ש"ס) ו-"צעירים ברשות מורן ישראל למען חינוך, דיור ותעסוקה" (צ). בהמשך הודיע מנהיג הרשימה מורן ישראל על פרישה מפוליטיקה.
"סיעת הליכוד בכנסת מחל הליכוד ברשות מאיר חלבי" (מחל), "עמוס ירושלמי - עידן חדש בחולון" (ע) ו-"בחנ בראשות עזרא סיטון מצטיינים בחינוך והבית היהודי" (בחנ) זכו בשני מנדטים כל אחת.
רשימות חולון ביתנו (ל) בראשות מיכאל סוטובסקי, "יש עתיד בחולון בראשות אילן גזית" (פה) ו"-חולון בראש בראשות קרן גונן" (ק) זכו במנדט אחד כל אחת.
רשימת "חולון הירוקה" (רק) לא זכתה אפילו בקול אחד בקלפי.

מה יקרה הבחירות הקרובות?


הבחירות הקרובות יתקיימו ב-31 באוקטובר, 2023. משרד הפנים טרם את מספר בעלי זכות הבחירה בעיר חולון. נכון לעכשיו המתמודדים במרוץ לראשות העיר הם: מוטי ששון, ענת כינורי, שי קינן, ניסן זכריה ומורן ישראל.
עם זאת, עדיין יש מועמדים שיכולים להוסיף את שמם לרשימה, ולהכריז על התמודדות, צפויים גם איחודים, מיזוגים, ואולי הפתעות נוספות.