בסוף השבוע האחרון זכה גיל שלז בלטרמן (13) בתואר אלוף הארץ לנוער בגלישת רוח. גיל, הלומד בכיתה ז' בבית הספר 'קמפוס פרס ברוח הייטק היי' ומתגורר בשכונת נווה רמז, מקפיד מזה שנים רבות להתחרות בענף הספורט, והשנה בהחלט שם את חולון על המפה כאשר זכה במקום הראשון מול שאר בני הנוער המתחרים בישראל בגלישת רוח.
2 צפייה בגלריה
גיל שלז-בלטרמן
גיל שלז-בלטרמן
גיל שלז-בלטרמן
(צילום: באדיבות המשפחה)
אמו של גיל, אפרת שלז, מספרת כי "החלטנו שזה יהיה כיף אם נרשום את גיל לקייטנת גלישת גלים, כי יש לו חיבה לים. בעוד אחיו בן ה-16 נרשם לשיט מפרשיות, גיל החל עם גלישת רוח ומייד החל להביס צעירים אחרים בכל המקצים. הוא ראה שהוא אוהב את זה והחל להתמיד".
תחילה התאמן גיל בבני הרצליה, אולם בשנתיים האחרונות החל ללמוד ולהתחרות בקבוצת הנוער של הפועל תל אביב בחוף גורדון. מי שמלמדת אותו היא המאמנת מיכל היין, שהייתה נציגת ישראל באולימפיאדה, והיא זו שמשכה אותו לקצה הפסגה בישראל.

2 צפייה בגלריה
גיל שלז-בלטרמן
גיל שלז-בלטרמן
גיל שלז-בלטרמן
(צילום: באדיבות המשפחה)

גיל מראה רצינות לגבי להמשיך ולהתחרות?
"עד לפני כמה שנים היינו צריכים להסיע אותו כמה פעמים בשבוע לחוג ולחכות לו שם. ככל שהוא התבגר, ורק כדי להראות את הנכונות שלו – הוא נוסע כיום ארבע פעמים בשבוע ולוקח שני אוטובוסים לכל כיוון. כמובן, כשיש תחרויות אז מגיעים אף יותר. אי אפשר להכריח ילד ללכת לחוג, פה הוא בהחלט משקיע את מיטב זמנו ומרצו".
אמו של גיל מוסיפה כי הוא מתכוון להמשיך ללכת עם גלישת הרוח הכי רוחק שאפשר: "הוא מאוד אוהב את זה ובהחלט חושב קדימה. שנה הבאה הוא עובר לדגם מתקדם יותר של בוגרים בגלישת רוח, אבל יש לו נחישות והתמדה, מה שקשה למצוא כיום בקרב ילדים בני 13".

קראו גם:

חשוב לציין, כי בשנה שעברה, נבחרת הנוער של ישראל סיימה עם הישגים מרשימים באליפויות אירופה והעולם שהתקיימו בקפריסין ובצרפת.
עכשיו גיל מחזיק בגביע הארצי לבני נוער, ובתקווה נראה אותו מייצג את העיר חולון גם באולימפיאדה. בהצלחה בהמשך!