ביום שלישי השבוע, לקראת 05:50 בבוקר, טיפס פורץ לבית דירות ברחוב קיבוץ גלויות שבשכונת רסקו ב' בחולון. באופן אתלטי עלה לקומה השנייה ונכנס דרך ויטרינה לדירה שבה ישנו באותו הזמן אם ובתה.
1 צפייה בגלריה
הפורץ מחולון בסרטון האבטחה
הפורץ מחולון בסרטון האבטחה
הפורץ מחולון בסרטון האבטחה
(צילום: באדיבות התושבים)
הגנב הספיק לקחת תיק מלא מסמכים, טלפון נייד וכרטיסי אשראי. הפורץ נתפס בכל מצלמות הבניין, אך באופן מפתיע, המשטרה לא ביקשה לצפות או לקחת את הצילומים. לטענת השכנים בבניין, המשטרה סיפרה להם כי הפריצה היא חלק מגל פריצות שהתרחש בשכונה בתקופה הזו.
רונה בן עזרא, יושבת ראש ועד הבית של הבניין מזה ארבע שנים, מספרת כי "התקנו את המצלמות ממש לפני שבועיים. אנחנו 18 דירות, והרבה מהדיירים שאלו למה יש צורך, מה זה יכול לעזור? הרי הבניין קיים כבר מ-1982, ופתאום עכשיו נזכרים להוסיף מצלמות? באופן מפתיע, רק מספר ימים לאחר השדרוג, מגיע פורץ ונתפס בכל המצלמות".



בן עזרא מספרת, כי "הפורץ כנראה הגיע מרחוב אלופי צה"ל ומשם לחניה האחורית שלנו. מה שאנחנו יודעים בהמשך, זה שהוא גמיש מאוד, ממש כמו נינג'ה, וטיפס באופן מפתיע עד הקומה השנייה (מאוד גבוה), והצליח להיכנס דרך ויטרינה קטנה לאחת הדירות בבניין".
סוזי (51), המתגוררת עם אמה (72), ואשר לדירתן חדר הפורץ, מספרת כי "אמא שלי ואני ישנו, הרי היה כמעט שש בבוקר, ופתאום אמא שלי שומעת טריקה בדלת. היא חשבה שירדתי למטה, אבל הלכה בכל זאת לראות אם אני בחדר, וראתה שאני עדיין ישנה במיטה. היא העירה אותי מיד כי הבינה שמשהו קרה.
"ניסינו לפתוח את דלת הכניסה, והבנו שהגנב נעל אותנו מבחוץ והשאיר את המפתח במנעול. הלכנו לחפש בבית מה נלקח, וראינו שהוא גנב תיק עם מסמכים, כרטיסי אשראי וטלפון מהסלון, אנחנו עדיין מנסות להבין מה עוד הוא לקח".
הגשתן תלונה למשטרה?
"פנינו מיד למשטרה, והם שלחו זיהוי פלילי – הגיעו תוך דקות ספורות. איך שלקחו טביעות אצבע, שאלנו אותם אם הם רוצים את המצלמות מהבניין, ואמרו באופן מפתיע שהם לא רוצים. יחד עם זאת, הם התקשרו שוב הבוקר, ואמרו לי שהם עדיין מנסים לחפש אותו".



נלחצתן כשהבנתן שהיה פורץ בדירה?
"יש חרדות, אבל טוב שלא נפגשנו איתו פנים מול פנים, זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע. אבל בהחלט יש טראומה, כי הוא נגע וחיטט לנו בדברים אישיים, ועוד בזמן שישנו. לך תדע מה עוד היה יכול לקרות, כבר שמענו על מקרים כאלה לאחרונה".
אתן נועלות עכשיו את הויטרינה?
"הזמנתי מנעולן, כבר עשיתי החלפת צילינדר וגם סידרנו את הויטרינה כך שלא יוכל להיכנס. אנחנו גרות בבניין למעלה מעשר שנים – מעולם לא היה מקרה כזה אצלנו. אבל המשטרה אמרה לנו שהיו עוד פריצות בשכונה – באותו רחוב וסמוך לאותה שעה, אז כיוון שיש גל פריצות, בהחלט כדאי שידעו על זה שכנים נוספים".

קראו גם:

אתן יודעות משהו או פרטים מזהים על הפורץ?
"הוא חכם מאוד, כי ידע מאיפה להיכנס ואיך להסתתר היטב מן המצלמות. הוא גמיש ויודע לטפס כמו נינג'ה עד הקומה השנייה, ולפי הצילומים הוא גם נראה די גבוה".
ממשטרת מרחב איילון טרם נמסרה תגובה.