שכונת קריית אילון, או בשמה הנפוץ יותר ח-300, נחשבת כיום לשכונה הכי מבוקשת ויוקרתית בעיר, דבר שמתבטא היטב גם במחיר הדירות. יצאנו לבדוק מה קורה שם, כולל מחירים, ושועלים.
4 צפייה בגלריה
 שדרת המגדלים. משפרי דיור מקומיים
 שדרת המגדלים. משפרי דיור מקומיים
ח' 300, הכי יוקרתית
(קובי קואנקס)
שכונת קרית פנחס אילון היא השכונה המאוכלסת ביותר בעיר חולון, ונחשבת לשכונה איכותית ומבוקשת. מרבית רוכשי הדירות בשכונה הם משפרי דיור תושבי העיר חולון, או תושבים לשעבר. הנדל"ניסטים בשכונה פונה לקהל בעל יכולת כלכלית גבוהה, והמחירים מדברים בעד עצמם.

כדאי לדעת על שכונת קרית אילון


מיקום: מרכז חולון. תחומה בין הרחובות דוד אלעזר ממזרח, מנחם בגין מדרום, מצפון וממערב גובלת בשכונות נאות שושנים ונווה רמז.
גיל התושבים: 31% מתושבי השכונה הם עד ילדים ונוער עד גיל 17, 59% הם בני 18 ועד 64 ו-10% הם בני 65 ומעלה.
תעסוקה: 36% הם צווארון לבן, 50% הם צווארון כחול ו-12% לא עובדים.
השכלה: 48% ללא בגרות, 27% בעלי בגרות ו-25% אקדמאיים.
פוליטיקה: בבחירות האחרונות (2022) - כ-37% מתושבי השכונה הצביעו הליכוד, 6% ש"ס, 10% הציונות הדתית, 23% יש עתיד, 15% המחנה הממלכתי, 3% ישראל ביתנו, 3% העבודה, 1% יהדות התורה, 1% מרצ, 1% הבית היהודי ו-1% אחרים.
בעלי דירות: 14% מתגוררים בדירות שכורות, 83% בבעלות פרטית ו-3% אחר.

4 צפייה בגלריה
(שדרת המגדלים בפנחס אילון, חולון| צילום: קובי קואנקס)

גודל הדירות: הבנייה בשכונה מאופיינת ברובה בבנייה רוויה של בניינים בני 9-16 קומות. חלק מהבתים הם דו- משפחתיים. 62% מהתושבים מתגוררים בחמישה חדרים, 27% בארבעה חדרים, כמעט 8% בשישה חדרים ומעלה, רק 2% מתגוררים בשלושה חדרים ו-1% אחר.
אופי השכונה: בשכונה מתגוררים כיום כ-27 אלף תושבים. המדד החברתי-כלכלי של השכונה עומד כיום על ציון 6/10. מבחינה דמוגרפית הקהילה מאוד הטרוגנית: רווקים, משפחות, חילונים, חרדים, פנסיונרים וגם מעט דתיים. התושבים מאוד מרוצים בכל הקשור לגינות ולפארקים, ביטחון אישי וניקיון, אך פחות מרוצים מתחושת הקהילתיות, מחלופות התחבורה הציבורית ומאפשרויות הבילוי ופנאי.

כמה עולה דירה בח' 300?


מחיר ממוצע לקניה של דירה בשכונה נכון ליוני 2023 עומד על ‏3,308,958 ‏שקל. המחיר הממוצע לשכירות דירה בשכונה עומד על 7,900 שקל לחודש. 54 דירות נמכרו בסך הכל בשנת 2022, ונכון להיום: כ-60 דירות בשכונה עומדות למכירה, במחיר ממוצע של 30,600 שקל למ"ר, ותשואה שנתית של 2.63%.
השכונה מאופיינת כמעט לחלוטין בדירות בנות 4-5 חדרים, ובהתאם לממוצע, דירת 4 חדרים נמכרת ב-2.76 מיליון שקל ומעלה או מושכרת לפחות ב-7,350 שקל, דירת 5 חדרים נמכרת ב-3.2 מיליון שקל או מושכרת ביותר מ-8,000 שקלים.
מה שמעלה את ערך השכונה הם מוסדות הציבור והשירותים לאזרח שממוקמים בה: בשכונה יש גני ילדים, בתי ספר יסודיים, תיכון, מרכז התרבות המדיטק, ספריה, קופות חולים, מרכז רפואי, מרכז קהילתי, קאנטרי קלאב, קניון חולון, מרכז קניות שכונתי ובו סניף קארפור סיטי החדש. לאחרונה גם נחנכה הגינה החדשה במרכז שדרת המגדלים, מה שבהחלט שינה את איכות חייהם של התושבים ששנים רבות התגוררו מעל אתר בנייה.

4 צפייה בגלריה
הגינה בשדרות המגדלים
הגינה בשדרות המגדלים
הגינה בשדרות המגדלים
(צילום: איילת רוטה-גבאי)

לשכונה יש קבוצת פייסבוק פעילה שמארגנת גם יוזמות מקומיות כמו הקרנות סרטים וירידים שכונתיים, ויש גם שתי יוזמות מתוכננות: בניית סניף של הצופים בשכונה וגינה קהילתית.


מה מטריד את תושבי השכונה?


שועלים ותנים. כן במרכז חולון, מסתבר שאחד החששות העיקריים של התושבים, במיוחד כאשר ילדיהם חוזרים מפעילויות וחוגים בשעות הערב המוקדמות הם בעלי החיים שמגיעים מהשטחים הפתוחים הסמוכים כדי לחפש מזון. מדרום לשכונה שוכן אזור טבע גדול שמכיל אוכלוסיית חיות בר, ובין היתר גם שועלים ותנים. יש לציין שבעלי החיים הללו, גם כאשר הם מגיעים לשכונה, לרוב לא מהווים סכנה לבני אדם, אך הם עלולים להיות נשאי כלבת. על מנת לפתור את החשש הזה, העירייה מפזרת כל שנה חיסונים נגד כלבת באתרי המחיה של החיות. יש לציין שהשועלים והתנים הם חיות בר מוגנות, והסמכות ללכוד ולהעתיק אותן נמצאת בידי רשות הטבע והגנים.


פרויקטים של בנייה בקרית אילון


השכונה ברובה כבר בנויה ומאוכלסת, אך נותרו בה עתודות בנייה לכ-150 דירות חדשות מתוך 8,000 יחידות דיור בסך הכול, בבניינים רבי קומות או בבתים דו-משפחתיים. לא ניתן לבנות בשלב זה מעבר לכך.
חברת "קרסו נדלן" מדווחת על תוכנית ענק לפינוי ובינוי ברחוב ראש פינה 5-23 בחולון, הסמוך. במסגרת התוכנית יוקמו מאות דירות חדשות, כמו גם שטחי מסחר, תעסוקה ושטחים למבני ציבור.

4 צפייה בגלריה
ממשיכים לבנות
ממשיכים לבנות
ממשיכים לבנות
(צילום: איילת רוטה-גבאי)

אייל ימיני, מנכ"ל ובעלים רי/מקס סנטר חולון-בת-ים: "שכונת ח-300 בחולון היא אחת השכונות המבוקשות בעיר, בגלל הקירבה של השכונה לקניון חולון, למדיטק ולקאנטרי, ועל כן מושכת הרבה מאוד משפחות ומשפרי דיור לרכוש נכסים. לאחרונה ובעקבות משבר הריבית האחרון, אנו רואים האטה משמעותית בקצב עליות המחירים באזור, והתנועה דלה יחסית מבחינת כמות עסקאות, הביקושים גבוהים מאוד, רק שרמת המחירים לא מתיישרת עם רמות הביקושים באזור".

תחבורה


השכונה קרובה לצירי התנועה הראשיים כגון כביש 4, כביש 1, כביש 44 ונתיבי איילון. כבישים אלו מאפשרים לתושבי השכונה לצאת ממנה ליתר חלקי הארץ בנוחות יחסית. בנוסף, מהשכונה תחבורה ציבורית נוחה לכל חלקי העיר חולון.

קראו גם:

בעתיד הלא רחוק (כך אנחנו מקווים) תסתיים הקמת תחנת הקו הירוק של הרכבת הקלה. בזמן ההקמה יש אבק, תנועת משאיות, רעש ושינויי תנועה, אבל כשהקו יפעל, והצפי הוא בשנת 2028, תדלגו בקלות בין ראשון לציון, חולון ותל אביב. תחנת לבון / הקו הירוק תהיה ברחוב ברקת, במרחק הליכה.
איך זה ישפיע על מחירי הדירות? השכירות בדירות הסמוכות לרכבת צפויה לרדת בזמן ההקמה. עם זאת, כשהרכבת תתחיל לפעול, מחירי הדירות עשויים לעלות בגלל הקרבה לקו החדש.