מה שם השכונה שקופצת לכם לראש כשאתם חושבים על האזור הכי יקר בחולון? בדיקת "מיינט חולון" מלמדת שדווקא המקום שבו עד לאחרונה הייתם מבקרים רק כדי לתקן את הרכב היא הפוטנציאל הנדל"ני החדש בעיר - בית ברחוב הזה נמכר לאחרונה בסכום של 8,150,000 שקלים! והמחירים רק עולים.
5 צפייה בגלריה
רחוב בר לב בחולון. בין היקרים בעיר
רחוב בר לב בחולון. בין היקרים בעיר
רחוב בר לב בחולון. בין היקרים בעיר
(צילום: קובי קואנקס)
רחוב המלאכה בחולון, כן הרחוב הגובל באיזור התעשייה, הוא כיום הרחוב הכי יקר בעיר. בדיקה מול אנשי הנדל"ן מלמדת שבשנה האחרונה מחיר הדירות שנמכרו בו עומד על הטווח שבין 5 מיליון שקלים (המלאכה 4) ועד למעלה מ-8 מיליון שקלים (המלאכה 9). הבית היקר ביותר שנמכר ממוקם ברחוב המלאכה 17, בית בן 7 חדרים, 350 מ"ר (17,526 למ"ר), שנבנה בשנת 2003 ונמכר תמורת 8,150,000 שקלים.

ערן דרורי, מתווך נדל"ן ובעלי המרכז הישראלי לנדל"ן, מסביר כי למרות הקרבה לאזור התעשייה מדובר בשכונת יוקרה בהתהוות, "החלו להיבנות של פנטהאוזים ודירות מטופחות. זו בהחלט תהיה שכונת יוקרה. כרגע התעשיה עדיין שולטת שם, וזהו גם איזור ותיק, אולם בטווח הארוך זו בהחלט תהיה שכונת יוקרה".

השכונות הכי יקרות בחולון


תכירו את שכונת ל-370 החדשה. לדברי דרורי, למרות שמדובר באזור מצומצם בשטחו הוא כבר הופך לאחד היוקרתיים והיוקרתיים בעיר. "זו שכונה לא גדולה בכלל, וכמובן שהפנטהאוזים והדירות בקומות הגבוהות יהיו היקרים ביותר. כך למשל, אם הדירות עשוית להימכר בין 3.5 ועד 4 מיליון שקלים, פוטנציאלית פנטהאוזים יכולים להגיע ל-7.5 מיליון שקלים", אומר דרורי.
בראש רשימת הפרויקטים היוקרתיים בשכונה ניצב מבנה 208 ברחוב בר לב, בחלקו הצפוני של מתחם ח-370. בבניין 24 יחידות דיור מרווחות בגודל ממוצע של 120 מ"ר ליחידה. הבניין, שצפוי להיות מושלם ב-2024, יכלול דירות גן בנות 4 חדרים, דירות 5 ו- 6 חדרים בקומות הביניים, שני מיני פנטהאוזים מפוארים בני 5 חדרים ופנטהאוז בקומה ה-9.

5 צפייה בגלריה
רחוב בר לב בחולון. בין היקרים בעיר
רחוב בר לב בחולון. בין היקרים בעיר
אחד היקרים בחולון
(צילום: קובי קואנקס)

אחריו ברשימת "היקרים והיוקרתיים" ממוקם מבנה 212 בפינת הרחובות בר לב ומשה דיין - מבנה בוטיק בן 9 קומות בלבד ובו 33 יחידות דיור. כל הדירות בפרויקט בנות 5 חדרים בגודל של 124 מ"ר לפחות, ובקומות העליונות 2 פנטהאוזים מפוארים.

המחירים בחולון קפצו


לא רק בשכונות החדשות מזהים אנשי הנדל"ן המקומיים קפיצת מחירים, אלא גם בשכונות הוותיקות בעיר. "אני פה משנת 2010, והמחירים הכפילו את עצמם פי שניים", אומר דרורי ומסביר: "אני זוכר שדירה בחולון הייתה נמכרת ב-700,000 שקל והיום נמכרת ב-1.6 מיליון שקלים. אין ספק, שהשוק קצת איטי היום – אם זה בגלל המצב של חוסר הביטחון הפוליטי, כל הריביות ואין מצב רוח לקנות וכדומה, אולם מצד אחר – אין פתרון לביקוש, והמחירים ימשיכו לעלות בכל רחבי העיר".
איפה נמצא העתיד הנדל"ני של חולון?
"בחולון יש תוכנית ענקית וחדשה להתחדשות, המכונה ח-500 (קרוב מאוד לח-370). זו למעשה הקרקע היחידה שעדיין לא נבנתה בחולון, יש שם הרבה מאוד חולות. מתוכנן שם הריסה של מה שקיים, ופרויקטים רבים מתוכננים שם, ברמה של 14,000 יחידות בתכנון. רק צריך סבלנות רבה, כי אין עדיין יעדים גם בטווח הארוך".

5 צפייה בגלריה
שדרת המגדלים בחולון
שדרת המגדלים בחולון
שדרת המגדלים. ח-500 זה העתיד
(צילום: איילת רוטה-גבאי)

מחפשים דירה? נתן ברזילי, מהמרכזי הישראלי לנדל"ן, מסביר שברחבי חולון המחירים משתנים משכונה לשכונה, וכדאי לקחת את זה בחשבון. "בחולון יש כל כך הרבה שכונות, אפילו ביחס לעיר גדולה, והמחירים מאוד משתנים ממקום למקום", הוא אומר.
מה המחיר הממוצע לדירה בחולון כיום?
"המחיר הממוצע היום נע סביב 28-30 אלף שקל למטר. כלומר, כ-3 מיליון שקל לדירת 100 מטר. בפועל, ייתכן שבחלק נרחב מהשכונות המחיר יהיה גבוה יותר, העניין הוא שחלק מהשכונות הוותיקות מאזנות את המחיר.

קראו גם:

"כך למשל, שכונת אגרובנק הוותיקה שכוללת את מרכז העיר נמצאת בצפון. יש לה בנינים נמוכים והיא שקטה יחסית. רחוב סוקולוב המרכזי מוכר בשל העובדה שהוא מכיל הרבה בתי עסק. בשכונה הזאת המחיר הממוצע הוא 26-28 אלף שקל למטר, אבל זה מאוד תלוי, כי בבניינים מסוימים, חדשים יותר, המחיר יחצה את רף ה-30 אלף למטר. דירת 4 חדרים ממוצעת תעלה 2.5 מיליון שקל.

5 צפייה בגלריה
קרית רבין בחולון
קרית רבין בחולון
קרית רבין בחולון. מחירים גבוהים מהממוצע
(צילום: קובי קואנקס)

גם בשכונת קריית רבין שקמה בסוף שנות ה-90, אבל עדיין נבנות בה דירות חדשות, וממוקמת מצפון לקריית בן-גוריון וממזרח לשכונת ג'סי כהן, המחירים שם גבוהים מהממוצע בחולון. מחיר ממוצע בקרית רבין עומד על יותר מ-4 מיליון שקל. דירה בבניה, שתסתיים ב-2024, תעלה לכם כיום 31-33 אלף שקל למטר. צמוד קרקע יקר כאן מאוד - אפילו מעל המחיר הזה, תלוי במיקום ובשטח".

כמה עולה שכירות בחולון?


אם החלטתם לחכות כרגע עם הקנייה ולהישאר בשכירות, כדאי לדעת שנכון לרגע פרסום הכתבה (מאי 2023) מחיר השכירות הממוצעת בחולון עומדת על 4,600 שקל. כרגע יש בחולון כ-750 דירות זמינות למכירה, ולפי מדד מדלן, 1,337 דירות נמכרו בשנה האחרונה בעיר, במחיר ממוצע של 29,158 שקל למ"ר (תשואה שנתית של 2.25%).
פילוח המחירים לפי מספר החדרים בדירה מלמד כי בשנה האחרונה המחיר הממוצע של דירת 3 חדרים בחודש עמד על 1.87 מיליון שקל לדירה חדשה, דירת יד שנייה נמכרה ב- 1.76 מיליון שקל ומחיר שכירות לדירת שלושה חדרים עמד על 4,200 שקלים לחודש.

5 צפייה בגלריה
אגרובנק (מלמעלה). קלאסיקה מקומית
אגרובנק (מלמעלה). קלאסיקה מקומית
אגרובנק. ותיקה אבל מבוקשת
(קובי קואנקס)

דירת 4 חדרים חדשה נמכרה ב-2.43 מיליון שקלים בממוצע, יד שנייה נמכרה ב-2.43 מיליון, ושכירות לארבעה חדרים עמדה על 5,400 שקל לחודש.
דירת 5 חדרים חדשה נמכרה ב-3.15 מיליון שקלים בממוצע, יד שנייה נמכרה ב-2.95 מיליון, ושכירות לחמישה חדרים עמדה על 7,000 שקל לחודש בממוצע.