איפה יקום הבניין הכי גבוה בתולדות חולון? מה מתכננים שם ומתי זה עומד לקרות? חרושת שמועות שהחלה ברשתות החברתיות גרמה לנו לצאת לבדיקה נדל"נית ולחזור עם כל התשובות.
2 צפייה בגלריה
פרויקט קרסו ברחוב ראש פינה בחולון
פרויקט קרסו ברחוב ראש פינה בחולון
פרויקט קרסו ברחוב ראש פינה בחולון
(הדמיה: ויופוינט)

המגדל הכי גבוה בחולון


רוצים לגור בבניין הכי גבוה בחולון? כדאי שתבדקו את פרויקט ההתחדשות העירונית ברחוב ראש פינה בשכונת נאות שושנים בחולון. הפרויקט החדש כבר קיבל היתר מהוועדה המקומית חולון בחודש מאי 2023.
על פי התכנון, חברת קרסו בשיתוף היזמים יוסי לוינסקי וברוך אופיר ארביב, יקימו את המגדל על שטח של כ-25 דונם ברחוב ראש פינה 5-23 שבשכונת נאות שושנים במרכז העיר.
במסגרת התכנית, אישרה הוועדה הריסה ופינוי של 242 דירות ו-5 יחידות מסחר קיימות, ובנייה של 838 דירות חדשות בשלושה מבנים.
המרכזי שבהם הוא מגדל של 35 קומות שאמור להיות הגבוה ביותר שנבנה עד כה בחולון, כולל בשדרת המגדלים בקרית אילו. בנוסף ייבנו שני מבנים נוספים בני 10 ו-20 קומות, המקיפים חצר משותפת. עוד צפוי הפרויקט לכלול 4,290 מ"ר לתעסוקה ומסחר, שטחים למבני ציבור ושטחים ירוקים.

2 צפייה בגלריה
פרויקט קרסו ברחוב ראש פינה בחולון
פרויקט קרסו ברחוב ראש פינה בחולון
פרויקט קרסו ברחוב ראש פינה בחולון
(הדמיה: ויופוינט)

הפרויקט ממוקם במרכז העיר חולון, לאורך חלקו המזרחי של רחוב ראש פינה, בסמוך לרחוב ההסתדרות, מתחם קניון חולון וקריית החינוך גאולים. הוא רחוק כ-500 מ' מתחנת הקו הירוק של הרכבת הקלה העתיד לעבור ברחוב אריה שנקר וכן במרחק של כ-500 מ' מתחנת קו המטרו M3, ברחוב גולדה מאיר פינת הופיין.

קראו גם:

אדריכל הפרויקט הוא אריאל גושן ממשרד גושן אדריכלים, והתב"ע קודמה בשיתוף הוועדה המקומית של עיריית חולון. בקרסו צופים כי ההכנסות הצפויות מהפרויקט יסתכמו בכ-1.22 מיליארד שקל וכי הרווח הגולמי יסתכם בכ-232 מיליון שקל. חלקה של החברה בפרויקט הוא 50%.

למה התוכנית מתעכבת?


נכון לעליית כתבה זו לאוויר, טרם נקבע מועד סופי לתחילת המיזם. הסיבה לכך היא שלא כל בעלי הדירות חתמו על הסכם הצטרפות לפרויקט.
עד כה, 231 בעלי זכויות המחזיקים ב-247 יחידות דיור חתמו על הצטרפות, והם מהווים למעלה מ-93% מבעלי הנכסים. "הסרבנים" מחזיקים ב-16 דירות סך הכל, והסירוב עוצר את פיתוח הפרויקט, שכן תוכניות פינוי בינוי יכולים להתקדם רק בהסכמה של 100 אחוז מבעלי הזכויות בקרקע.
אם סוגיה זו לא תפתר בזמן הקרוב, תביעה משפטית תוגש מצד בעלי הדירות שהסכימו למיזם, כנגד אלו שמסרבים, וזאת בטענה כי הם מעכבים את הפרויקט.