כמעט שאין תושב בשכונות הוותיקות בחולון שלא מצפה לרגע בו תגיע אליו תוכנית פינוי בינוי. כזו שתשביח את ערך הנכס שלו ותעניק לו דירה חדשה וגדולה, מרפסת שמש וכמובן ממ"ד. בשכונה זו התושבים כבר ידעו שזה מגיע, אבל בימים האחרונים הגיעה בשורה מאכזבת על הקפאה.
2 צפייה בגלריה
"יעד אטרקטיבי". שכונת תל גיבורים
"יעד אטרקטיבי". שכונת תל גיבורים
שכונת תל גיבורים. חלק מתוכניות הבינוי בוטלו
(צילום להמחשה בלבד: קובי קואנקס)

לפי התוכנית שפורסמה, התכנון היה לבנות במתחם מטרו הדר בתל גיבורים כ-470 דירות ובמתחם בית שערים כ-68 דירות. אך השבוע הודיעה הוועדה המקומית חולון כי היא מקפיאה את התוכניות במתחם מטרו הדר בתל גיבורים ומתחם בית שערים: האחד מסיבות של נגישות ובטיחות. השני הוקפא מסיבות של רצף תכנוני.

קראו גם:

בהתאם לפרסום הוועדה, מתחם "מטרו הדר תל גיבורים חולון", ששטחו 95 דונמים, כולל בתוכו כיום 450 יחידות דיור קיימות, וכן שטח למוסדות ציבור, שטח ציבורי פתוח ודרכים. בהחלטת הוועדה המקומית נכתב כי: "הקו הכחול של מתחם הדר נמצא בסמיכות לתוואי קו מטרו M1 על פי תת"ל 101 א' (התכנית לחלקו הדרומי של קו מטרו 1M), והוא חלק ממרחב התכנון של תחנת המטרו במרחב הליבה ובטבעת הראשונה והשנייה אשר הוגדרו בתמ"א 70 (מרחב תחנות המטרו)".

2 צפייה בגלריה
תל גיבורים. מחכים לפינוי בינוי
תל גיבורים. מחכים לפינוי בינוי
תל גיבורים. מחכים לפינוי בינוי
(צילום להמחשה בלבד: קובי קואנקס)

עוד נכתב, כי מתחם הדר מהווה חלק ממוקד מטרופוליני אשר הוגדר בתכנית המתאר העירונית (ח/2040) שאושרה להפקדה בוועדה המחוזית. המתחם מקודם על ידי החברה הממשלתית דירה להשכיר. כדי לאפשר תכנון מיטבי למתחם, הוועדה המקומית ממליצה לוועדה המחוזית לפרסם את המתחם לפי סעיפים 77 ו-78 לחוק התכנון והבנייה. במסגרת ההחלטה, הוחלט לא להוציא היתרי בנייה חדשים, אלא רק לטובת נגישות ובטיחות.
גם לגבי מתחם בית שערים, שכולל בתוכו כיום 68 יחידות דיור, התקבלה החלטה שאכזבה את התושבים. הוועדה המליצה לפרסם הודעה על הקפאת היתרי בנייה במתחם, וזאת על מנת לאפשר רצף תכנוני עם המתחמים המקודמים ממזרח לתכנית: רבי עקיבא מתחם 2 (המציעה 353 יחידות דיור במסגרת התחדשות אזור המלאכה בעיר) ומתחם סמטת רבי עקיבא.