הורי הילדים שלומדים בגני הילדים "מצדה" ו"כרמל" בשכונת אגרובנק בחולון גילו בתחילת השבוע שמסיבות בטחוניות ילדיהם הועברו לגן המרוחק כשני ק"מ מביתם. ההורים שלחו מכתב זועם לעירייה, והודיעו כי לא ישלחו את ילדיהם לגן. הבוקר (שני) כמחצית מהילדים אכן לא הגיעו לגן.
2 צפייה בגלריה
הגנים בשכונה
הגנים בשכונה
הגנים בשכונה, אין מרחב מוגן
(צילום: רעות חדיף)
הסיבה להעתקת ילדי שני הגנים נובעת כאמור מסיבות בטחוניות: מאחר ובגנים אין מרחב מוגן שאליו יוכלו להכנס בשעת אזעקה וירי טילים. בשני גני הילדים אין מקלט או ממ"ד, לכן העירייה החליטה כי הילדים יועברו למתחם חלופי שנמצא ברחוב השופטים 17, אשר בשכונת נווה ארזים בחולון - מרחק גדול מכתובת הגנים המקוריים, מה שעורר זעם רב בקרב ההורים, כמו גם העובדה שלטענתם גם המבנה החדש אינו מתאים לילדים קטנים.
אחת האמהות מגן מצדה, רעות חדיף מסבירה: "מהמידע שיש ברשותנו, המתחם החלופי שהעירייה רוצה שנעבור אליו שימש כבית ספר לבנות על שם לוית חן, ולפני כשנתיים פונה בעצמו מהסיבה שנמצא כמבנה לא ראוי. לא יעלה על הדעת שמתחם שכזה יספק מחסה בטוח בתקופת מלחמה לילדים קטנים בני שלוש עד חמש. המתחם אינו בנוי לשמש כגן ילדים, וגם אין לו נראות המקנה תחושה של גן עבור ביטחונם האישי והנפשי של הילדים, אשר בגילי טרום-טרום וטרום וחובה".

2 צפייה בגלריה
הגנים בשכונה
הגנים בשכונה
הגנים בשכונת אגרובנק
(צילום: רעות חדיף)

בהתייחס למרחק הגדול, מסבירים ההורים: "לחלק מהורי ילדי הגנים, המתחם החלופי נמצא במרחק הליכה ממוצע של 2.6 קילומטרים, ובחלק מהמקרים אף יותר, והורים אלו אינם ניידים ויהיו ללא יכולת מוחלטת להביא את ילדיהם אל הגן באופן תדיר, בעיקר בחודשי החורף הקרבים".

קראו גם:

"במהלך כל התקופה שעברה מרגע פרוץ המלחמה, קיבלנו בהבנה מוחלטת את המצב שנכפה עלינו ועשינו ככל יכולתנו על מנת להירתם למאמץ הלאומי, חלקנו אף משרתים במילואים, חד-הוריים וללא כל סיוע משפחתי או כלכלי. אנו, הורי ילדי גן מצדה וגן כרמל, קוראים לעירייה להפסיק את הטרללת הזו לאלתר ולמצוא לנו פתרון ראוי, הגיוני ומאפשר, בהתחשב במצב בו אנו נמצאים", מסכמת חדיף.
ההורים דורשים שהעירייה תציב ממ"ד נייד בשטח גני כרמל ומצדה, ואף כתבו במכתב שנשלח לעירייה כי, "אם לא יימצא לנו פתרון אחר שהוא אינו המתחם ברחוב השופטים, אנו ניאלץ להגיש כנגד עיריית חולון ומנהל החינוך תביעה ייצוגית בשיתוף גני ילדים נוספים, בגין כל ההפרות".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בגנים אלה לא ניתן להתקין מרחבים מוגנים, וגם במצב של מדרג 1, הכי מוגן שיש, לא מצא פקע"ר מיקום אידיאלי להגנת הילדים. לפיכך, העירייה כבר הזמינה מיגונית לגנים אלה ועד שיגיעו ויותקנו, הועברו הילדים למבנה הכי קרוב שבנמצא, שבצמידות אליו קיים מרחב מוגן".