בבית ספר "הס" בחולון החליטו לציין את "החזרה לשגרה" (לפחות בינתיים) בצורה יוצאת דופן, והפתיעו את התלמידים והתלמידות כשהתלבשו כולן אותו דבר - על החולצה שלהן הן העבירו מסר מיוחד ואופטימי.
2 צפייה בגלריה
צוות המורות של בית ספר "הס" עם החולצות המיוחדות
צוות המורות של בית ספר "הס" עם החולצות המיוחדות
צוות המורות של בית ספר "הס" עם החולצות המיוחדות
(צילום: בית ספר הס)
550 התלמידים שלומדים ב-18 כיתות בבית הספר היסודי בשכונת נאות שושנים בחולון, שמחו השבוע לפגוש בשער הכניסה את כלל צוות המורים והמנהלה, כולל אב הבית, המזכירות ואפילו מנהלת בית הספר מזה 13 שנים, אביטל כהן, כשהם לובשים "תלבושת אחידה" משמחת. על החולצה נכתב המסר החשוב: חולצה צבעונית ומקושטת הנושאת את הכיתוב: "אני נשבר, אמר האור - והפך לקשת" (משפט שכתב נריה יעקב).
אביטל כהן סיפרה על היוזמה ל"מיינט חולון והסבירה: "ראינו שיש עמותה מתל אביב שמכינה ומדפיסה את החולצות היפות והחשובות האלה, ותורמת את כל הכסף לשיקום של קיבוץ נחל עוז. לא חשבתי פעמיים, והחלטנו שאנו רוכשים את החולצות לכל צוות המורים והמנהלה. אמרנו לעצמנו, חוזרים באופן מלא ועם חיוך גדול לנו – ובעיקר עבור הילדים".

2 צפייה בגלריה
החולצה המיוחדת
החולצה המיוחדת
החולצה המיוחדת
(צילום: בית ספר הס)

איך הגיבו הילדים?
"חלק מהילדים הסתכלו על החולצה בתמיהה, וכל ילד פירש את המשפט קצת אחרת, כל אחד לקח את הביטוי למקום שלו. הילדים אכן שאלו על החולצות, וצוות המורים הסביר להם את הרעיון, שמשמעות האור היא שהאור כשהוא לבד אז הוא נשבר, ועכשיו אנחנו לאט לאט מוצאים נקודות אור צבעוניות ומשותפות לאחוז בהם, והקשת היא כשכולנו מתאחדים - וזה בעצם מה שמאיר את העולם".

קראו גם:

"מצד אחד זה בית ספר יסודי, ורצינו לתווך את האירוע בצורה רכה ונעימה עד כמה שניתן, ומצד אחר לא להכניס אותם לפחדים. בסופו של דבר, הרשמים מהילדים וגם מההורים היו מדהימים, כולם שמחו, היה ממש מרגש לחזור, וזה בדיוק הסיסמה של "הס" - כי חינוך עושים באהבה", מסכמת המנהלת ונאחל לה ולתלמידים הרבה אור ושמחה.