ביום שישי האחרון (1.12) יצאה המשטרה למבצע מיוחד ופשטה על ביתו של תושב חולון בקריית שרת. על פי החשד האיש, יחד עם עוד שישה נוספים, ניצל את המלחמה כדי לגנוב עשרות רכבים של משפחות שפונו מהדרום.
1 צפייה בגלריה
הפשיטה על בית החשוד
הפשיטה על בית החשוד
הפשיטה על בית החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)
במסגרת הפעילות נתפסו שלוש משאיות גרר ושני רכבי לנד קרוזר, ששימשו את המעורבים בגניבת הרכבים שהיו בחזקתם של משפחות שפונו מיישובי העוטף, שחלקם נרצחו ונחטפו על ידי ארגון הטרור חמאס.
הדיווחים הראשוניים הגיעו למשטרה כבר לפני כחודש. במחוז דרום של המשטרה דווח על גניבות כלי רכב החונים בבתים פרטיים וסמוך להם בבתים, בקיבוצים וביישובים שהותקפו בעוטף עזה. הגניבה נעשתה בזמן בו מתנהלת לחימה בגזרה הדרומית, היישובים היו תחת מתקפת טילים שוטפת מכיוון עזה, וחלק מכלי הרכב היו בשימוש יומיומי על ידי משפחות העוטף.

קראו גם:

עם קבלת הדיווח, הוקם צוות חקירה מיוחד ביחידה מרכזית נגב, שפעל באופן גלוי וסמוי, על מנת להתחקות אחר מבצעי העבירה ולאסוף ראיות מפלילות נגדם. לאחר תצפיות של מספר ימים, הסתבר כי שבעה אנשים התארגנו יחדיו, תוך שהם מנצלים את המצב הביטחוני בגזרה הדרומית בזמן פרוץ הלחימה - ולאחר שיישובי העוטף פונו מתושביו, ונכנסו למקום באמתלה כי הם אלו שאמונים על פינוי רכבים שניזוקו. שבעת החשודים היו דואגים להגיע מדי יום, להעמיס את רכבי התושבים על גבי משאיות גרר ולגנוב אותם מהמקום.
ביום שישי לפנות בוקר, כוחות בילוש של היחידה המרכזית של המשטרה ולוחמי זרוע דרום של החטיבה לבטחון פנים במשמר הגבול, פשטו על ביתו של תושב חולון, ובהמשך גם על שישה חשודים נוספים מברקת, גבעת שמואל, לוד, רמלה, אשדוד והרצליה - וביצעו את מעצרם. מחוץ לביתו של תושב חולון נמצאו חלק מן הרכבים, שעל פי החשד שימשו את המעורבים בביצוע העבירות.

צפו בפשיטה המשטרתית >>>
המבצע המשטרתי - פשיטה על בית החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)

רב פקד נדב טייכמן, ראש מחלקת תשאול יחידה מרכזית נגב במשטרת ישראל, סיפר כי "המשטרה יצאה לפעילות משותפת עם ימ"ר נגב ומג"ב בט"פ לצורך ביצוע מעצרים באיזור המרכז".
על בסיס חומר הראיות שנאסף נגדם, היום (ראשון) יובא לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרו.