מאז השבת השחורה של ה-7 באוקטובר נמצא ארז בסון (41) במילואים בצפון הארץ. השבוע הוא חזר לראשונה לחופשת אפטר של 24 שעות בביתו שבחולון. רק דבר אחד הוא לא תכנן בחופשתו הקצרה ביותר: לחפש חנייה קרוב לביתו יותר משעה וחצי, ובסופו של דבר להיכנס ולחנות במרחק של כקילומטר שלם מביתו.
5 צפייה בגלריה
רחוב ביאליק בחולון
רחוב ביאליק בחולון
רחוב ביאליק בחולון. אתר בנייה כבר שנתיים וחצי
(צילום: ארז בסון)
למעלה מעשור הוא מתגורר ברחוב ביאליק בחולון, או בשם שהפך נפוץ יותר עבור תושביו: "הרחוב הארור ביותר בחולון". הסיבה: לפני כשנתיים וחצי החלו ברחוב שיפוצים לקראת הקו הירוק של הרכבת הקלה, מאז השיפוצים לא הסתיימו, וגם לא נראה שהם לקראת סיום.
"כל המקטע ברחוב ביאליק שאני מתגורר בו, מרחוב ביל"ו ועד שנקר, הוא מקטע 50 מטרים בלבד, אבל כל יום הוא סיוט עבורנו, לא רק להגיע ברכב, אלא אפילו להגיע הביתה ברגל", מספר בסון.

5 צפייה בגלריה
רחוב ביאליק בחולון
רחוב ביאליק בחולון
רחוב ביאליק. אין סיכוי להגיע עם הרכב לקרבת הבית
(צילום: ארז בסון)

הבעיה חמורה במיוחד מאחר ורוב תושבי הרחוב הם בני הגיל השלישי, וכאשר הם הולכים ברחוב עם שקיות ועגלות קניות, הם לא פעם נופלים בין החורים שנפערים במדרכה, וצריכים ללכת על חול וחצץ במקום על מרצפות, תוך סכנת חיים.

קראו גם:

וזו לא הבעיה היחידה. בסון מוסיף ומספר: "כבר בתחילת השיפוצים של הרחוב, לפני יותר משנתיים, נתלו שלטים שאסור לחנות יותר ברחוב, ואכן כ-60% מהחניות בוטלו לטובת מדרכה רחבה. עד כדי כך רחבה, שאנשים חונים את הרכבים על המדרכה, ואז הם גם מקבלים קנס".

5 צפייה בגלריה
רחוב ביאליק בחולון
רחוב ביאליק בחולון
רחוב ביאליק בחולון. חול וחצץ במקום מדרכות
(צילום: ארז בסון)

ואם חשבתם שזה הכל, תחשבו שוב. העבודות החלו לפני זמן ממושך אך אינן לקראת סיום, וזאת מאחר ולדברי התושבים הן אינן מתבצעות באופן שוטף ויעיל. "למעשה מגיעים פועלים לעבוד על הרחוב רק כיום או יומיים בחודש, ואז הם נעלמים – ולא חוזרים עד לחודש לאחר מכן, עובדים יום או יומיים ונעלמים שוב. זה עושה לנו אינספור בעיות, אספקת המים לבניינים נסגרת ביומיים הבודדים שהם מחליטים לבוא ולעבוד - בלי התראה מראש, ואז כשסוף סוף חוזרים המים – זורם לנו חול מהברזים", מספר תושב הרחוב.

5 צפייה בגלריה
רחוב ביאליק בחולון
רחוב ביאליק בחולון
רחוב ביאליק בחולון. חול זורם מהברזים
(צילום: ארז בסון)

לדברי התושבים, מי שיש לו חנייה מתחת לבניין אינו יכול להשתמש בה. "הם חופרים לתוך שטח החניות, ואז לא מסדרים חזרה. גינות כל הבניינים נהרסו לפני שנתיים ומאז לא שוקמו. בריכות הביוב נסתמו באבנים, וזה גם גורם לנו להצפות בעונת הגשמים. אנחנו כבר לא יכולים לחיות כך. בדרך כלל שיפוץ יכולים להימשך כמה חודשים בודדים, ואז חוזרים לשגרה, אבל זה נגרר כל כך הרבה שנים. מקטע הרחוב נראה כמו העיר עזה של היום, ואני לא מדבר עוד על בעיות הבטיחות מהעבודות, ציוד וזבל שנותר על המדרכה, או על העובדה שאנשים מבוגרים נפצעים מהליכה במדרכות", מסביר בסון.

5 צפייה בגלריה
רחוב ביאליק בחולון
רחוב ביאליק בחולון
רחוב ביאליק בחולון. גם מקומות החנייה נעלמו
(צילום: ארז בסון)

ארז מסכם, שכבר התייאש מלנסות אפילו להביא את הרכב הפרטי שלו לקרבת הרחוב: אין סיכוי למצוא חניה בשכונה. "זה די אבסורד, אבל בשביל לחזור לרכב שלי שאיתו אני צריך לעלות חזרה לצפון למילואים, אני צריך לשכור קורקינט, וזה רק כדי להגיע לרכב", הוא אומר.
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "העבודות הינן חלק מפרויקט הקו הירוק והן בטיפולה הבלעדי של חברת נת"ע".
מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "הצפי לסיום העבודות ברחוב הינו 04/24. במידה ומתעוררות בעיות כלשהן ברחוב, התושבים מוזמנים לפנות למוקד של נת"ע לצורך הטיפול".