כמה עלו הבחירות המקומיות בחולון? הרבה מאוד כסף. כל אחת ואחד מן המתמודדים לראשות ולמועצה היה צריך לשפוך כספים רבים כדי להתמודד לתפקיד בבחירות הקרובות ו/או להיבחר מחדש.
לפי החוק במדינת ישראל, אם המועמד זוכה ונכנס ללשכת ראש העירייה או למועצה – מרבית הכסף ואף כולו חוזר אליו, אבל אם לא, הלך הכסף. אז כמה הם הוציאו מהכיס הפרטי? למי יש הכי הרבה תורמים? ומי כמעט פשט את הרגל?
5 צפייה בגלריה
כמה כסף הם הוציאו? הרבה מאוד
כמה כסף הם הוציאו? הרבה מאוד
כמה כסף הם הוציאו? הרבה מאוד
(צילום המחשה: canva)

נכון למועד פרסום כתבה זו (ונותרו עוד חמישה ימים למירוץ), 5,191,250 שקל (למעלה מחמישה מיליון שקלים) "בוזבזו" בחולון על מודעות, פרסומות רחוב, פוסטים ברשתות החברתיות, השתתפות בתסכיתי רדיו וטלוויזיה, העסקת מוקדנים טלפוניים, ארגון כנסי בית, העסקת דוברים, מנהלי קמפיין ועוד.

קראו גם:

כמה זה עלה להם?


סיעת "אמת" במועצה המקומית חולון, בתמיכתה של מפלגת העבודה, היא זו שמריצה בפועל את מוטי ששון לראשות העירייה. מעבר לתרומה האדירה של המפלגה לחזרתו של ראש העירייה, כ-26 אנשים וגופים פרטיים תרמו למאמץ בחירתו מחדש, וכך זכה ששון לסכום של 528,500 שקל מתורמים, כ-200,000 שקל הוציא ששון מכיסו הפרטי, וכ-166,000 שקל הגיעו מרו"ח נוימרק זוהר - ממלא מקום ראש העירייה, שגם הוא מעוניין לחזור אותו כיסא מפנק שהוא יושב כיום.

5 צפייה בגלריה
מוטי ששון
מוטי ששון
מוטי ששון. מאוד רוצה להיבחר שוב
(צילום: קובי קואנקס)

המתמודדת לראשות העיר ענת כינורי, אשר רצה תחת הסיעה "חולון 1", הודיעה לא מכבר כי אזל לה תקציב הבחירות בעקבות אירועי השבעה באוקטובר, וכי לא תכננה כי הקמפיין יימשך זמן כה רב. כיום, לא ניתן לראות מודעות רחוב ופוסטרים שלה ברחבי העיר, כיוון שכל הכסף שהתמודדה איתו הביאה מביתה, וסכום זה הסתכם ב-597,000 שקל.

5 צפייה בגלריה
 "באה לייעל". ענת כינורי
 "באה לייעל". ענת כינורי
התקציב אזל. ענת כינורי
(צילום: כדיה לוי)

המועמד הכי אופוזיציוני לראש העירייה, שי קינן – המתמודד תחת הסיעה "חולון מתחדשת", הוא מקבל התרומות הגדול ביותר בעיר חולון בקמפיין הנוכחי. מפתיע לגלות שקינן קיבל תרומות לא רק מתושבי חולון, אלא גם מתושבים מראשון לציון, מזכרת בתיה, קרית עקרון, רחובות, אשדוד ועוד – אשר מסיבה זו או אחרת מעוניינים לראות אותו בכיסא ראש העיר. בסך הכל, זכה ל-244,000 שקל של תרומות מתושבים (שהרוב המוחלט של התורמים אינם תושבי חולון), ועוד הביא מהבית כ-1,707,450 שקל. סך תקציב הבחירות שלו עומד על 1,951,450 (כמעט שני מיליון שקלים).

5 צפייה בגלריה
שי קינן
שי קינן
שי קינן. שיאן התרומות
(רמי זרנגר)

המועמד לראשות העיר עו"ד ניסן זכריה, המתמודד תחת הסיעה "יחד – בונים עיר בטוחה וחכמה" אסף כ-795,000 שקל ממגוון תורמים שונים לטובת הקמפיין שלו, כאשר כ-100,000 שקל מתוך סכום זה הביא מכיסו הפרטי.
המועמד יעקב מזרחי אשר שייך לסיעת "מטרה", הודיע ברשתות החברתיות כי כבר אינו מתמודד לתפקיד ראש העיר (על אף שהפתק הלבן הנושא את שמו עדיין יופיע בקלפי, כיוון שלא ניתן למשוך זאת מסיבות טכניות). מזרחי גייס כ-299,700 שקל לטובת הקמפיין השאפתני, כאשר הרוב המוחלט של הכסף הגיע מכיסו הפרטי, ושאר הכסף הגיע מקרובי משפחתו.

5 צפייה בגלריה
מורן ישראל
מורן ישראל
מה-7 באוקטובר רוב הזמן במילואים. מורן ישראל.
(צילום: אביגיל עוזי)

הסיעה של מורן ישראל, "צעירים פלוס", אשר בילה את מרבית הזמן במילואים מאז השבעה באוקטובר, ומנסה גם הוא להתמודד על כס ראש העיר, מאוד נוכח בפוסטרים המתנופפים ברחבי העיר בימים האחרונים. כנראה שידע לחסוך את הכסף לשעת המלחמה האמיתית על תפקיד ראש העיר. המתמודד קיבל עד כה כ-722,300 שקל, מתוכם כ-80,000 שקל הביא מהבית.
המתמודדת האחרונה שרצה לראשות העיר היא ד"ר קרן גונן, שרצה תחת הסיעה "קרן אור לחולון", והיא גייסה אך ורק מכיסה הפרטי כ-120,000 שקל.
בין הסיעות והגופים, שלא רצים לראשות העיר, אבל מנסים להיכנס למועצת העיר וגייסו לכך כספים, אפשר למצוא גם את תנועת "חוזה חדש חולון" אשר גייסה 128,000 שקל.