תושבי הבניינים ברחוב בית לחם 13-15 היו בתהליך מתקדם של תמ"א 38, אבל הדברים קיבלו תפנית לכיוון הלא נכון. בימים האחרונים הוגשה לבית המשפט בקשה למנות כונס נכסים למיזם.
2 צפייה בגלריה
בית לחם 13-15, כך זה אמור היה להיראות
בית לחם 13-15, כך זה אמור היה להיראות
בית לחם 13-15, כך זה אמור היה להיראות
(הדמייה: באדיבות ינאי גרופ)
לפי התכנון, שני הבניינים ברחוב בית לחם 13-15 בחולון היו בעלי שתי כניסות, ארבע קומות ובסך הכל כלל 32 דירות – אותם צריך היה לחזק במסגרת מיזם התמ"א 38. במקביל, הדיירים חתמו על הסכם שמתיר לקבלן זכויות בנייה של עוד 28 דירות חדשות, מתוכן נמכרו עד היום 26 דירות חדשות.
חברת הביטוח איילון וקרן ההשקעות יסודות שהגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב את הבקשה, טוענות כי הפרויקט נמצא כיום ב-73% ביצוע בלבד, ובאיחור של שנתיים.

קראו גם:

על פי הבקשה שהוגשה לבית המשפט, החברה שאמורה הייתה להשלים את הפרויקט, "מיזם נדל"ן והשקעות", אינה מצליחה לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, או כפי שנמסר לדיירים, ואף לא מצליחה למכור את מלאי הדירות הנוספות במיזם, תוך שהיא חורגת מן ההסכם בו חתמו כל הצדדים. כתוצאה מהקשיים בשיפוץ ובהרחבת שני המבנים, דיירי שני הבניינים הצמודים מחולון כבר גרים למעלה משנתיים בדירות חלופיות זמניות, ולמעשה היו צריכים לחזור לדירותיהם בפברואר 2022, כאשר כל פרויקט התמ"א היה אמור להיארך לא יותר משנה".

2 צפייה בגלריה
עבודות תמ"א 38 בקריית שרת
עבודות תמ"א 38 בקריית שרת
עבודות תמ"א 38 בקריית שרת
( צילום ארכיון : קובי קואנקס )

לטענת החברות התובעות, האיחור בזמנים נובע ממספר גורמים:
הראשון שבהם הוא הפסקות שנגרמו מליקויי בטיחות (כאשר הקבלן המבצע אף קיבל צו הפסקת עבודה מספר פעמים), השני הוא מחלוקות שונות בין קבלנים שונים והחלפתם, כאשר בנקודות מסויימות לאורך התקופה – המיזם הגיע לעצירה מוחלטת, והדיירים אף החלו במשא ומתן עם קבלן חלופי. נכון להיום, המיזם עומד רק ב-73% ביצוע, והרחק מאחור בלוחות הזמנים.
היבט משמעותי נוסף הוא כספי ויקר במיוחד. לפי ההסכם המקורי שנערך בין הצדדים, בחודש ספטמבר 2019, עלות המיזם הייתה אמורה להיות 34.7 מיליון שקלים. עתה, לאחר כל העיכובים וההפתעות הבלתי צפויות, הדיירים והקבלן יצטרכו למצוא עוד 16.5 מיליון שקל (לפי הערכת התביעה) כדי להשלים את המיזם. בנוסף, נוצר חוב לחברות הביטוח על פי חוק מכר וערבויות כלפי הגופים המממנים את הפרויקט.
ראוי לציין, כי חברת איילון ביטוח היא זו שסיפקה לדיירים בבניין את כתב המכר שמגן על הרוכשים במקרה שהקבלן פושט רגל או אינו מצליח לסיים את המיזם. קרן ההשקעות יסודות היא זו שגייסה את ההון מן הגופים המוסדיים אשר ביקשו להשקיע בנדל"ן במיזם ההתחדשות העירונית.
למרות ניסיונות חוזרים ונשנים לא ניתן היה להשיג את תגובת חברת "מיזם נדל"ן והשקעות".