כשסבצ'ו ברכה בן ה־83 הובהל לחדר המיון במרכז הרפואי וולפסון בעקבות בחילות והקאות, הוא לא תיאר לעצמו שהאבחנה של הרופאים תהיה כה קשה וחד־משמעית: ברכה אובחן כחולה בסרטן הלבלב, סרטן שנחשב לקטלני עם סיכויי החלמה נמוכים. למרות הכל, רופאיו נלחמו עליו, וברכה הפתיע את כולם.
2 צפייה בגלריה
"הרגשנו בידיים הכי טובות שיש". סבצ'ו ברכה משתחרר מוולפסון
"הרגשנו בידיים הכי טובות שיש". סבצ'ו ברכה משתחרר מוולפסון
"הרגשנו בידיים הכי טובות שיש". סבצ'ו ברכה משתחרר מוולפסון
(צילום: דוברות וולפסון)
"כשסיפרו לי ולאחי שיש לאבא סרטן בלבלב היינו המומים", מספרת בתו, מילנה. "כשאבא גילה בעצמו על האבחנה, הוא אמר שהוא לא מסוגל להמשיך לחיות במצב שבו הוא סובל מכאבים, מקיא ולא מסוגל לאכול".
עקב גילו של ברכה, היה ברור לרופאים שפעולה כירורגית להסרת הגידול עלולה להיות מסוכנת ביותר.
"בארצות הברית סרטן הלבלב הוא גורם המוות השלישי בקרב הגידולים הסרטניים", מסביר מנהל מחלקה כירורגית א' בוולפסון, פרופ' מרדכי שמעונוב. "מדובר בסוג קטלני של סרטן שאיננו פשוט לאבחון, והניתוח להסרת הגידול הינו מורכב ביותר וכרוך בסיכונים רבים עבור המטופל. למרות זאת, בהחלטה משותפת עם סבצ'ו, החלטתי לנתח אותו משום שהתרשמתי שהוא מלא מוטיבציה לחיות ושהוא מוכן להילחם במחלה הארורה".
רגע לפני שברכה נכנס לניתוח, היה נראה כי המצב רק הולך ומחמיר. "אבא שלי הוא ניצול שואה שעלה מבולגריה לפני מספר שנים", ממשיכה מילנה. "הוא ואמא שלי נשואים כ־56 שנים, וההמתנה לרגע הניתוח הייתה לא פשוטה עבורה ועבור המשפחה.
"רגע לפני הניתוח, מצבו של אבא שלי הידרדר והוא נדבק בקורונה, ונאלצנו לדחות את הניתוח. זה לא היה פשוט עבורנו לראות אותו מידרדר מאדם פעיל לאדם שלא מסוגל לקום מהמיטה, שלא יכול לתקשר עם ילדיו".

2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
(צילום: דוברות וולפסון)

אלא שלמרות הקשיים, ברכה נותח בהצלחה, בניתוח שארך כשבע שעות, ולאחר אשפוז של כחודשיים שוחרר לביתו. היום הוא חזר לתפקוד מלא, ולחיק אשתו, אנטואנטה, ואפילו פתח חשבון פייסבוק. הוא אמנם לא מדבר עברית, אך דאג להעביר מסר באמצעות בתו.
"קיבלנו יחס פשוט מדהים במחלקה כירורגית א'. אני לא יודעת איך להודות לצוותים הרפואיים. אני לא אשכח שאפילו היו מוציאים ארוחות צהריים לאמא שלי. אבא שלי ניצול שואה, ולמרות חוסר הוודאות והפחד, הרגשנו בידיים הכי טובות שיש ושדואגים לנו 24/7.

קראו גם:

"לכבוד חנוכה אני רוצה להודות למלאכים בלבן. מבחינתי ההחלמה של אבא היא נס אחד גדול", מסכמת מילנה ומברכת את כולם בחג שמח.