לבן עוזרי (27) יש שבעה כלבים משלו, אבל את החלום שלו, השליחות של חייו, הוא מגשים בחנות מיוחדת במינה שפתח לפני מספר חודשים בשכונת רסקו ב' בעיר.
5 צפייה בגלריה
בן עוזרי. מציל כלבים
בן עוזרי. מציל כלבים
בן עוזרי. הכל התחיל כשהיה לוחם בחברון
(צילום: פרטי)

עוזרי מאוד אוהב בעלי חיים, וכאשר נתקל בזמן השירות הצבאי שלו בחברון במאות מקרי הזנחה והתעללות בחתולים וכלבים, הוא לא יכול היה להישאר אדיש. פעמים רבות דאג לטפל בהם ולהעביר אותם לטיפול רפואי במרפאות וטרינריות בישראל. אז קיבל את ההחלטה - להקדיש את חייו למען בעלי חיים. את החלום הזה הגשים לאחרונה בחולון ופתח חנות שנועדה להצלת חיים.

קראו גם:

איך הכל התחיל?
"בשנת 2016, הייתי לוחם בחברון, ואז נחשפתי למצב של הכלבים שם והתחלתי להציל אותם. עם הזמן הפעילות שלי גדלה יותר ויותר, והכירו אותי עוד חיילים בעוד בסיסים, ועד היום פונים אליי ללא הפסקה מכל האיזורים הכי קשים בארץ בכדי שאגיע לחלץ את בעלי החיים. החנות נוסדה כדי להציל כמה שיותר בעלי חיים. המטרה היא לא להשאיר אף בעל חיים מאחור".

5 צפייה בגלריה
בן עוזרי. מציל כלבים
בן עוזרי. מציל כלבים
בן עוזרי. לא משאיר אף כלב מאחור
(צילום: פרטי)

מאז ה-7 באוקטובר החל בחילוץ בעלי חיים, שנותרו באזור יישובי העוטף והצפון, והחזרתם לבעליהם. בין היתר חילץ כלבים, חתולים וארנבים, שנותרו מאחור. "הגעתי לאזור הדרום והישובים המפונים אחרי יומיים וחצי. אני מתנדב במשטרה, ועל כן תגברתי את המשטרה שם. כשהבנתי מה המצב של בעלי החיים בדרום, התחלתי לעזור. הוצאנו בערך 30 בעלי חיים, ודאגנו להביא אותם למשפחות הניצולות", הוא אומר.
עוזרי מספר שאפילו נכנס לתוך שטח רצועת עזה, על מנת לסייע לבעלי חיים במצוקה: "הגעתי פעמיים, האכלנו שם כלבים, הוצאנו גם עוד בעלי חיים פצועים בשטח". לדבריו, החיות – בדיוק כמו בני האדם, גם סובלים מטראומה: "המצב של הכלבים והחתולים היה מאוד גרוע, כי המחבלים ניסו להרוג גם אותם. את חלקם הצליחו להרוג, אז הם פחדו מהצל של עצמם. זה קשה, כי החיות בעצם בטראומה רצינית. חלקן היו מלאות בפיח, חלקן פצועות", הוא מספר.

5 צפייה בגלריה
בן עוזרי. מציל כלבים
בן עוזרי. מציל כלבים
בן עוזרי בפעולת חילוץ
(צילום: פרטי)

במהלך השנה האחרונה עוזרי מספר שכבר הציל למעלה מ-1,000 בעלי חיים, וכאן נכנסת לתמונה החנות החדשה והמיוחדת שלו. את כל בעלי החיים שהציל הוא הביא לחנות כדי לתת להם טיפול ראשוני. בימים שבשיגרה (אם כי עוזרי טוען שאין ימים בשיגרה בכל הקשור לבעלי חיים), הוא גם מוכר מזון וציוד לבעלי חיים, מסייע לאלף את החיות, ומטפל בין השאר גם בארנבים, מכרסמים, ציפורים ועוד.
אתה מקבל הרבה פניות לעזרה?
"בכל יום אני מקבל פניות עם תמונות וסרטונים של הזנחה, רעב ומקרי התעללות. עבורי זה השגרה. אני מקבל אינספור דיווחים, יוצא לשטח ומנסה לעזור ככל האפשר לכל בעל חיים במצוקה".

5 צפייה בגלריה
בן עוזרי. מציל כלבים
בן עוזרי. מציל כלבים
החנות המיוחדת ברחוב מאפו
(צילום: פרטי)

לעוזרי חשוב מאוד להדגיש: "אני לא תמיד נמצא בחנות, כך שאין שעות פעילות רגילות. חלק גדול מן הזמן אני בשטח ומסייע לחלץ בעלי חיים. רוב הלקוחות שלי התרגלו להזמין הכל מראש – אם זה באתר האינטרנט של החנות, או אפילו בווטסאפ, ואז הם מגיעים ואוספים בשעה קבועה מראש, או שאפילו שולחים להם את זה הביתה".
אתה מצליח להתקיים מהחנות?
"כל שקל שנכנס הולך להציל כמה שיותר בעלי חיים. לא מעט כסף נדרש לשם כך – אבל הרוח האנושית שלי נמצאת באנשים ובעיקר בבעלי חיים".

5 צפייה בגלריה
בן עוזרי. מציל כלבים
בן עוזרי. מציל כלבים
בן עוזרי ואחד הכלבים שהציל. כל שקל הולך אליהם
(צילום: פרטי)

רוצים להגיע, לקנות ולעזור במשימה החשובה שלו? החנות נמצאת במאפו 1, חולון, ואפשר גם דרך האינטרנט בלחיצה כאן - בן עוזרי חנות חיות שמצילה.