הודעה יוצאת דופן שהופצה בקבוצות וואטסאפ של תושבי חולון בשבוע שעבר עוררה תכונה רבה. בהודעה נכתב כי 60 משפחות מאוקראינה נחתו הישר למתנ"ס לזרוס בשכונת ג'סי כהן בחולון ועל כן עובדי המתנ"ס של רשת קהילה ופנאי פתחו במבצע איסוף תרומות בהול ורחב היקף. יש לציין כי ההודעה הופצה עוד לפני שמדינת ישראל בכלל החלה לקלוט פליטים ועל כן העלתה תהיות רבות ואף גרמה לפעילים חברתיים לפרסם כי מדובר בשקר וכי אין טעם להגיע למקום.
1 צפייה בגלריה
מבצע איסוף הצעצועים בלזרוס. היענות גבוהה
מבצע איסוף הצעצועים בלזרוס. היענות גבוהה
מבצע האיסוף בלזרוס
(צילום: עיריית חולון)
קראו גם:
אז מה באמת קרה? העובדים הנמרצים של מתנ"ס לזרוס התקשו לעמוד מול המראות הקשים של הפליטים מאוקראינה והחליטו לארגן ציוד לתרומה, כמה הודעות ובקשות צנועות הפכו למבצע ענק שבמסגרתו הגיעו אלפי פרטי לבוש, משחק וציוד למתנ"ס במטרה לחלק לפליטים.
"זו כנראה היתה אי־הבנה, אבל בפועל יצא מזה רק טוב", הסבירה פעילה שהשתתפה במבצע. "כמות הציוד שהגיעה תוך יום אחד הייתה מטורפת, בדיעבד ראינו את ההודעה על המשפחות והבנו את הטעות, אבל זה לא משנה את העובדה שכמות ענקית של ציוד נתרמה ונשלחת לפליטים".
במתנ"ס ראו את ההיענות העצומה ויחד עם עיריית חולון ואגף הקליטה המשיכו את ההתרמה באופן ממוקד יותר וביקשו מהציבור להעביר תכשירי היגיינה חדשים וסגורים, הלבשה תחתונה, טיטולים וציוד חורף כגון שקי שינה, שמיכות, מעילים, כפפות וצעיפים.
כל העדכונים - חדשות חולון