לפני כחודשיים החל שלב ההוכחות בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעניינן של שתי הנאשמות בהתעללות ב"גן סיגל" בקרית בן גוריון בחולון, אורטל בנימין ורינת ינקו נאשמת.
2 צפייה בגלריה
זעקת ההורים בדיון בבית המשפט
זעקת ההורים בדיון בבית המשפט
זעקת ההורים בדיון בבית המשפט
(צלום: יובל חן)
השתיים מואשמות בעשרות סעיפי התעללות ותקיפה של 26 פעוטות בגן. עד כה זומנו להעיד עדי התביעה הכוללים הורים, חוקרי משטרה, פסיכולוגים ופסיכיאטרים ועוד ובחודשיים הקרובים יחל הליך מקביל בבית המשפט השלום בתל אביב כנגד 4 נשות צוות נוספות, ביניהן בעלת הגן סיגל אדהמי, המאושמות בתקיפת הפעוטות.
בסוף השבוע תוכנן להתחיל שלב ההגנה, אז היו אמורות להעיד בנימין וינקו כשעליהן להשיב על הסרטונים בהן מתועדים מעשיהן לכאורה כפי שמובאים בכתב האישום.
הראשונה להעיד היתה בנימין אולם בבוקר הדיון, מול אולם מלא בהורים הצהיר עורך הדין מטעמה כי בנימין לא תגיע מאחר והתאשפזה, זאת לאחר שבמהלך השבועיים האחרונים הגישה בנימין בקשה לדחות את הדיון ונענתה בשלילה.
2 צפייה בגלריה
מתוך מצלמות האבטחה בגן סיגלית
מתוך מצלמות האבטחה בגן סיגלית
מתוך מצלמות האבטחה בגן סיגל
(צילום: פרטי)
השופט הוציא את הנוכחים מהאולם על מנת להבין אודות נסיבות אשפוזה תוך שמירה על חיסון רפואי, הדיון בוטל תוך הנחיה לסנגור להציג את כלל המסמכים הרפואיים בהם נקב. באולם נכחה ינקו במסגרת מחויבותה להופיע לדיונים.
קראו עוד >>>
"פעם אחר פעם אורטל נעדרת מדיונים", טוענת אם לילדה מהגן, גל לוי. "פעם כי לא מרגישה טוב, פעם כי נדבקה בקורונה והדיונים התקיימו בלעדיה. הדיון הזה שהוא דיון קריטי שהגיע זמנה להתעמת עם מה שעשתה, מעשים נוראיים שהיא כפרה באשמה בהם לאורך כל הדרך והבוקר עם פתיחת הדיון אנחנו מבינים שהיא התאשפזה.
"אנחנו רואים בזה לא פחות מניסיון להתיש אותנו ההורים אך היא לא תצליח בכך, היא פשוט דוחה את הקץ. בסופו של דבר היא תעלה על הדוכן ותצטרך לתת את הדין על כל מה שעשתה לאוצרות שלנו"
גם נציגת מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך המלווה את ההורים, חן קובריץ כהן מאמינה כי ההיעדרות מהדיונים היא חלק מטקטיקה מכוונת.
"התרגלנו כבר שנאשמות בהתעללות לא בוחלות באמצעים על מנת להיעדר מדיונים ולהוביל לדחיות. הפרשה התפוצצה באוגוסט 2020 ומאז ההורים רק חיכו לרגע הזה שבו יצטרכו הנאשמות לעלות על הדוכן ולתת תשובות לכל מה שמוצג בסרטונים. אולם, שוב הנאשמת בהתעללות אורטל בנימין פשוט לא מגיעה והפעם כי התאשפזה. זהו עינוי דין להורים ואני מקווה שבבוא העת בשלב הכרעת הדין ולאחר מכן גזר הדין, ביהמ"ש לא יקל בכך ראש"
על פי כתב האישום, בנימין ביצעה מספר עברות נגד הקטינים, בניהם מכות חזקות, בעיטות לראש, גרירה של הפעוטות, משיכות מהידיים, הנפה באוויר, ניעור הפעוטות, הטחות, דחיפות, האכלה בצורה אלימה ועוד.
לכל העדכונים - חדשות חולון