פוגעים בקשישים ונכים: דואר ישראל הודיע השבוע כי החל מחודש הבא סניף הדואר בשכונת קריית שרת בחולון, הממוקם ברחוב גבעת התחמושת, ייסגר לצמיתות. ציבור מקבלי השירות בסניף הופנה לסניפים אחרים, כמו לסניף ברחוב חנקין 48 או הסניף ברחוב ההסתדרות 36 בעיר.
2 צפייה בגלריה
"אנשים שקופים". הסניף בקריית שרת
"אנשים שקופים". הסניף בקריית שרת
"אנשים שקופים". הסניף בקריית שרת
(צילום: קובי קואנקס)
"זה לא בסדר", אומר מקבל שירות קבוע בסניף שנסגר. "כבר שכחו מי באמת צריך את הסניפים האלה. כל הנכים והקשישים שרגילים למקום ומגיעים לשם פשוט נזרקים. לא חשבו דקה אחת על המצב שלהם. אני מקבל לסניף מכתבים, קצבה, מסמכים מחו"ל. בלי הסניף הזה אני לא יכול להתנהל. אלה אפילו לא דברים שאפשר להעביר לבנק".
בדיקה מהירה מעלה כי הסניפים אליהם עומדים להפנות את ציבור מקבלי השירות, ממוקמים רחוק מאוד מהסניף שנסגר, שניהם במרחק של יותר מ־35 דקות הליכה.

2 צפייה בגלריה
דואר ישראל
דואר ישראל
דואר ישראל. מה יעשה נכה בכסא גלגלים?
(צילום: לירן תמרי)

"מה יעשה נכה בכיסא גלגלים? אף אחד לא לוקח בחשבון את האנשים השקופים. שוב סוגרים מוסד ציבורי ושוב מעבירים אותנו להתמודד עם מחשבים ובוטים. כבר אין בני אדם, רק מכונות. גם בסניפים הקיימים התורים ארוכים. לפעמים צריך להמתין מספר ימים. עכשיו העומס רק יגדל".

קראו גם:

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "הדואר עובר בימים אלה תוכנית הבראה נרחבת, שהמטרות העיקריות שלה הן למנוע פשיטת רגל, לייצב ולייעל את החברה, ולשפר משמעותית את רמת השירות. בחולון פועלות כ־17 נקודות שירות של הדואר, בסניפים ובמרכזי מסירה לחבילות בעסקים קטנים ברחבי העיר. בזכות שינויים ושירותים חדשים שמציע הדואר, כבר אין צורך להגיע לסניף בשביל כל פעולה, כולל עבור משיכת כספי הקצבאות. עם הכרטיס הבנקאי 'דיירקט', ניתן למשוך כספים מהחשבון בבנק הדואר מכל כספומט של כל בנק, לשלם בחנויות ואף לשלם חשבונות או לבצע רכישות במוקדים טלפוניים ובאתרים".