לפני שנתיים נחתה על שיר ברבי (30) מחולון בשורה נוראה. "חליתי בסרטן, הייתי קרובה מאוד לאבד את חיי ועברתי שנתיים איומות", היא אומרת. "זה היה גיהינום פיזי ונפשי. החיים משתנים כרעם ביום בהיר והממלכה כולה קורסת.
2 צפייה בגלריה
שיר ברבי בממלכת היצירה
שיר ברבי בממלכת היצירה
שיר ברבי בממלכת היצירה
(צילום: ענת ברבי)
"אף אחד לא יכול היה להכין אותי ליום שאחרי, וכשאני אומרת יום, אני מתכוונת לתקופה ממושכת שבה את באפיסת כוחות, נתונה לשינויים במצב הרוח, עם חוסר תיאבון, נדודי שינה, הפרעות אכילה, נשירת שיער ובחילות. הדמעות שלי יכלו למלא אוקיאנוס שלם".
אחד הדברים שהטרידו את ברבי בתוך הכאוס הפיזי והנפשי היה המחשבות על מה שתעשה ביום שאחרי. "שאלתי את עצמי איך אחזור למעגל החיים והעבודה? מאיפה אתחיל?".
היום, שנתיים אחרי, ברבי חובשת שני כובעים שהם אחד – אמנית ויזמית חברתית. "מאז שהייתי ילדה הוריי לימדו אותי לתת מהנשמה ומהלב - לאלה שיש להם, לאלה שאין, לקטנים, לגדולים, למבוגרים, לילדים. תמיד להעניק משהו ממך לאדם אחר - מחשבה, עצה, חיבוק, יש מיליון דרכים וצורות לנתינה, ואין דבר יותר מספק מזה".
בעיצומו של תהליך ההחלמה, ברבי החלה לחבר בין הקצוות ולחלום על מקום שיכיל את היצירתיות והנתינה שבוערות בה. "כך נולדה ממלכת היצירה 'הילדים הם האור של חיי'", היא אומרת. "הרעיון נולד בהשראת סדרה משנות ה־90 שמאוד אהבתי, שמספרת על קבוצת ילדים שמגיעים לבית ספר מיוחד. למורה שלהם, גברת פריזל, יש דרך יצירתית ומקורית ללמד כל דבר ואוטובוס קסום ומלהיב מסיע אותם ממקום למקום".

2 צפייה בגלריה
שיר ברבי בממלכת היצירה
שיר ברבי בממלכת היצירה
שיר ברבי בממלכת היצירה
(צילום: ענת ברבי)

ברבי פנתה לעיריית חולון, שסייעה לה להפוך את החלום למציאות. ״חיים מסיקה, מנהל מחלקת התרבות, קיבל אותי בחיבוק גדול", היא מספרת. "הוא הבין את המשמעות שאני רוצה להעביר ועשה הכל כדי שזה יצליח".
ברבי חברה לבובנאי איתי מינאי, האחראי על דמויות מוכרות בטלוויזיה ובתיאטרון, ונמנה גם עם צוות הבובנאים של "הזמר במסכה", ויחד הם מנצחים על הפרויקט החברתי "אוטובוס הילדים הקסומים", שיפתח את העדלאידע בפורים הקרוב.
יחד עם קבוצה של ילדי חינוך מיוחד מבית ספר ניב הם משחזרים מיצג מהסדרה ״אוטובוס הקסמים״ ששודרה בשנות ה־90. "המטרה היא להפוך את המגבלה לייחודיות", אומרת ברבי, "להיות שווים וחלק מן הצועדים בתהלוכה".
ההכנות לעדלאידע בעיצומן. "הילדים כל כך יצירתיים, מוכשרים וחכמים", היא אומרת בהתרגשות. "אנחנו מלמדים אותם בכל מפגש ליצור חלק אחר של התחפושת. מדהים עד כמה ההתגייסות הרגשית ותעצומות הנפש שאנחנו מפתחים כבני אדם יכולות לעזור לנו להבריא את עצמנו יותר מכל תרופה, וגם לחולל שינויים טובים וחדשים בסביבה שלנו".

קראו גם:

הילדים מכנים את שיר "גברת פריזל", דמותה של המורה מהסדרה אליה תתחפש בפורים. יחד עם העיצוב האמנותי של איתי, הילדים יוצרים את התחפושות לדמויות בהשראת הסדרה המקורית.
גם האיגואנה ליז, חיית מחמד של הילדים, קיבלה תחפושת בגודל אדם אמיתי, ומיני וואן נוסטלגי מעוצב בדמות אנושית יצטרף אליהם עם פרסים ומתנות לקהל, שאותם יחלקו תוך כדי תנועה, כאשר הם אלה שפותחים ומובילים את העדלאידע של המדינה.
"מדובר בפרויקט מדהים שיוצר משהו חדשני, ייחודי וקהילתי, והוא חשוב במיוחד ברגעים כמו פורים, שמציינים שמחה עד לא ידע".