מעט לאחר שראש עיריית חולון, שי קינן, נכנס למשרדו בעירייה לקראת סוף חודש מרץ 2024, הגישה הדוברת הוותיקה (25 שנים) נורית בייסקי, את התפטרותה. לא עברו שבועיים וגם סגניתה התפטרה. משמע, מחודש מאי 2024 – נותרה עיריית חולון ללא מערך דוברות ופניות רבות (רובן ככולן מגיעות מכם - תושבי העיר חולון) נותרות ללא מענה.
5 צפייה בגלריה
עיריית חולון
עיריית חולון
עיריית חולון אינה עונה
(צילום: קובי קואנקס)

הדוברת הוותיקה התפטרה, ומה קרה מאז?


כבר בחודש מאי, עם התפטרותן של הדוברות, העירייה פרסמה את מכרז מספר 165/2024 לתפקיד דובר/ת עיריית חולון. המכרז ארוך, מפורט ומאוד מדוקדק. יותר מ-42 נשים וגברים ניגשו לתפקיד המבוקש, כאשר כל אלו עמדו לכאורה בקריטריונים והדרישות למכרז, וכמה מהם אף עברו מיונים ובחינות ברמה האישית. ניכר כי העירייה הוציאה לא מעט כספים על המהלך, אך בסופו של דבר, ועד היום - אף אדם לא נבחר לתפקיד.
לפני שבועיים בערך הוציאה העירייה מכרז חדש לתפקיד הדובר/ת, מכרז 360/2024, בו כל אדם שעומד בקריטריונים יכול להגיש מועמדותו עד ה-05 בספטמבר, 2024. גם פה, מקווה ראש העיר כי ימצא דובר שעומד בכל הדרישות לתפקיד, אך גם יעבור את המיונים, ובעיקר את הראיון מולו באופן אישי.

5 צפייה בגלריה
נורית בייסקי
נורית בייסקי
מאז שנורית בייסקי התפטרה. הכיסא ריק, ואין תשובות לתושבים
(צילום: טל קירשנבאום)

במקביל, בזמן שלעירייה אין אדם שממלא את תפקיד הדובר, החליט ראש העיר לשכור חברה חיצונית אליו נבחרה, ללא מכרז, חברת איי.אל.אר מדיה – למעשה החברה שהעסיק קינן בתקופת הבחירות, במרוץ לראשות העיר. יצוין כי אין חובה לקיום מכרז במקרה זה.
בין הלקוחות של החברה המתמחה בתקשורת של "גופים ציבוריים ודמויות משפיעות", נמצאים שרים רבים מהליכוד, כמו שר החינוך - יואב קיש, שר התרבות – מיקי זוהר, אך גם המטה העולמי של הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, עיריית אלעד, המועצה הדתית רכסים, ועד החסד העולמי – מירון עמוקה, עם שלם – בראשות הרב חיים אמסלם ועוד. בנוסף, בין תמונות שרי הליכוד וחברי כנסת ימניים מובילים, מופיעה גם תמונתו של שי קינן – כיוון, שכאמור, זה היה המשרד שליווה אותו במהלך הקמפיין למירוץ לראשות העיר.

5 צפייה בגלריה
תמונתו של קינן באתר החברה ולאחר שהוסרה
תמונתו של קינן באתר החברה ולאחר שהוסרה
תמונתו של קינן באתר החברה
(צילום מסך)

אין מענה


בפניית המשמר החברתי חולון למבקר עיריית חולון, ליועצת המשפטית של העירייה ולשאר בכירים, כדי לברר כמה עולה לעירייה השימוש בחברת יחסי ציבור חיצונית – לא נמסרה אף תגובה, על אף הפניות. המשמר החברתי חולון אף הזכיר במכתבים השונים לבכירי העירייה - האם היה גילוי נאות לחברי "הוועדה לביצוע עבודה מקצועית הדורשת ידע ומומחיות מיוחדים או יחסי אמון במיוחדים בפטור ממכרז", על כך שחברת יחסי הציבור פעלה וסייעה בבחירות של שי קינן, וגם לחלק זה לא נתקבלה תגובה.
בפניית המשמר החברתי לחברת "איי.אל.אר מדיה" כדי לברר מהו הריטיינר שהחברה מקבלת מדי חודש מהעירייה – לא התקבלה תשובה. יחד עם זאת, מספר ימים לאחר פנייה זו - הוסרה תמונתו של קינן מאתר האינטרנט של החברה.

5 צפייה בגלריה
תמונתו של קינן באתר החברה ולאחר שהוסרה
תמונתו של קינן באתר החברה ולאחר שהוסרה
תמונתו של קינן הייתה באתר החברה והוסרה
(צילום מסך)

קראו גם:

אין זוכה


ב' אחת המועמדות למכרז דוברות העירייה במכרז הראשון (השם שמור במערכת) שימשה עד לאחרונה כדוברת של עירייה גדולה ולפני כן שימשה כדוברת של משרד ממשלתי גדול. השבוע היא מספרת: "כל המועמדים שהגיעו לשלב המיונים והראיונות עמדו בקריטריונים של המכרז, ואני מכירה לא מעט ממי שהגיע לשם – היו הרבה דוברים של עיריות, אנשים מאוד מוכשרים לתפקיד ומעבר לכך".

5 צפייה בגלריה
שי קינן
שי קינן
שי קינן. אין מענה
(רמי זרנגר)

ב' מסבירה כי "אחת הבעיות הניכרות עם ראשי ערים אשר בתחילת דרכם, היא שהם חושבים שתפקיד דובר העירייה הוא משרת אמון. זו בעיה ניכרת ולא רק בחולון. תפקיד הדובר הוא למעשה לדברר את כל גופי העירייה, חברי המועצה, האגפים, השלוחות ובעצם כל מי שמייצגת העירייה – לא משנה דעה פוליטית, סיעה או כל שיוך אחר".
האם נמסר לך כי לא התקבלת לתפקיד, או מדוע?
"לא. יחד עם זאת, אני בקבוצה עם דוברי רשויות מכל הארץ, וכך למעשה הבנתי שאף אדם לא התקבל לתפקיד, וגם שנערך עתה סבב שני לאותו תפקיד. זה עלול להיגרר עוד הרבה זמן, ואולי עוד כמה מכרזים".
בינתיים, עד לבחירת הדובר, עיריית חולון לא מגיבה לפניות מ"ידיעות חולון" או "מיינט חולון".
גם בפניות לראש העיר עצמו, כמו בכתבה זו, נתקלנו בחוסר מענה.