איינור (רוני) קגנו (25) צלם במקצועו, היה חלק מהפקת פסטיבל המוזיקה "נובה" שנערך ליד קיבוץ רעים, והפך ברגע אחד לאירוע תופת עם חדירת מחבלי החמאס למקום. אחרי שניצל בנס מהטבח הנורא, הוא נרתם למיזם חשוב במיוחד.
3 צפייה בגלריה
איינור קגנו
איינור קגנו
איינור קגנו. ניצל בנס
(צילום: איינור קגנו)
בבית הספר אורט חולון שבשכונת נאות יהודית החל לפעול חמ"ל אזרחי שהוקם על ידי מספר תושבים, בהם גם בוגר בית הספר איינור (רוני) קגנו שהיה אחראי על צוות הצלמים באירוע "נובה" שהפך ברגע אחד לגיהנום.
קגנו מטייל בעולם בשנים האחרונות: "הייתי הצלם הראשי של המסיבה ברעים ואחראי על כל הצלמים באירוע. כיוון שהשתתפתי במספר רב של מסיבות טבע בעבר, היכרתי את רוב האנשים שם באופן אישי. המסיבה התקיימה לאורך כל הלילה, ועד הטבח הנורא, אני יכול לומר שהיא הייתה המסיבה הכי טובה שהייתי בה בארץ".

3 צפייה בגלריה
איינור קגנו
איינור קגנו
איינור קגנו בפסטיבל המוזיקה
(צילום: Amit Lavee)

קגנו מספר כיצד התחילו המאורעות: "בערך בשעה 6:30 בבוקר, צילמתי ברחבה הראשית סרטוני וידאו, ובשלב מסוים נפל החשמל. אחרי 20 שניות הבנו שנורים טילים מעזה. רצתי לאוהל הראשי, נשכבתי מעל אחת הצלמות והגנתי עליה בגופי. התחלתי להבין שמשהו לא בסדר כששמעתי גם ירי חי בצרורות ‑ ירי בלתי פוסק".
קגנו רץ לרכבו והחל לצאת מהשטח, ולאחר שרכבו נפגע מקליעים, נכנס למרחב מוגן בו הסתתרו עוד כ־40 איש: "האווירה הייתה קשה, אנשים קיבלו התקפי חרדה והיה קשה לנשום. מבחוץ ראיתי שוטר בקרב יריות עם המחבלים. אני אפילו לא זוכר איך זה נגמר, כי אחרי מספר דקות של שקט, הובלתי שיירה של שלושה עד ארבעה רכבים להמשך הדרך, שם ראינו חיילים שהכווינו אותנו לקיבוץ צאלים, שם היינו מוגנים לצד כיתת הכוננות".
הוא לא איבד עשתונות והבין מיד מה עליו לעשות: "כדי לא להישבר, אספתי מהר רשימה של שמות של אנשים שהיו איתי בקיבוץ ופרסמתי אותה. אספנו 200 שמות ברשימה, ותוך מספר שעות היא הגיעה לחשיפה עצומה ועזרה למאות משפחות להירגע בידיעה שהילדים שלהן בטוחים".
"בקיבוץ התחלתי לקבל את הידיעות הקשות מהניצולים האחרים. קיבלתי סיפורים על אנשים שנעלמו בשטח, שהיו בשיחת טלפון עם חברים וראו שיורים בהם, אנשים שמתחבאים באשפה ושומעים דוברי ערבית מחפשים אותם, ואפילו אנשים שרצו בשדות מהמחבלים וירו עליהם, אך הצליחו לשרוד ולהגיע למקום מבטחים".
קגנו מספר שאת כל הצילומים מהמסיבה בדרום הוא העביר לצה"ל ולשב"כ כדי לסייע בזיהוי הנעדרים, החטופים והקורבנות. בקרוב גם יוציא יומן תמונות מהמסיבה.

3 צפייה בגלריה
הגיע לצאלים וניצל. רוני קגנו (יושב) עם חברי חמ"ל אורט חולון
הגיע לצאלים וניצל. רוני קגנו (יושב) עם חברי חמ"ל אורט חולון
הגיע לצאלים וניצל. קגנו (יושב) עם חברי חמ"ל אורט חולון
(צילום: איינור (רוני) קגנו)

מיד עם היוודע דבר האסון הכבד, ביקש ביחד עם חבריו לעשות טוב, ולחבר בין יוזמות של אנשים לבין חיילים ומשפחות מהעוטף שזקוקים לעזרה.

קראו גם:

בימים האחרונים הוא משקיע את כל זמנו בחמ"ל בתיכון אורט, המסייע לקשר בין נהגים לנקודות איסוף שונות ברחבי הארץ: החל ממשאית שיצאה עם ציוד לחיילים לנקודת פיזור באשקלון; כלי רכב שיצאו עמוסים במזון יבש ואספקה לאוכלוסיה אזרחית בבית ווסק באשקלון (בשיתוף עיריית אשקלון); משאית עם ציוד רפואי שיצאה לארבע נקודות חלוקה באיזור הצפון; 100 מנות חמות שהועברו במשאית לצומת גולני; מזרנים שנתרמו ליחידות מילואים שישנות בשטח; אוכל חם שהועבר לחיילי בסיס גלילות; ציוד שנאסף מתל אביב ושונע למסדה שבצפון ומירושלים לחולה; 500 כריכים שהוכנו והועברו למושב עבדון בצפון; ציוד שהועבר מרמות השבים לאיו"ש ועוד.
מנהל בית הספר אורט חולון, שלומי גנון: "היוזמה הנהדרת של בוגר בית הספר, איינור (רוני) קגנו וחבריו, מסייעת בעשיית הטוב, עשייה שאנו עדים לה בימים אלה בכל הארץ לטובת טובי בנותינו ובנינו המשרתים אותנו נאמנה ולטובת משפחות מהעוטף. כולי תקווה שנמשיך ונצליח במשימותינו ואבקש לומר תודה לחברי החמ"ל אשר מדי יום, בהתנדבות, מתאמצים להוציא אל הפועל יוזמות שונות ושאינן פשוטות".