מלחמת חרבות ברזל נכנסה ליומה התשיעי, ומטרי הירי מרצועת עזה עדיין ממשיכים. בעיצומה של אחת האזעקות שפילחה את שמי חולון בערב שישי האחרון, מצאה את עצמה תושבת העיר, עמית אלאלוף, בחודש החמישי להריונה ועם ילד בן שנתיים בידיים, רצה בחיפוש אחר מחסה - כל הבניינים היו נעולים.
2 צפייה בגלריה
עמית אלאלוף ובנה בממ"ד
עמית אלאלוף ובנה בממ"ד
עמית אלאלוף ובנה בממ"ד
(צילום עצמי)
"בערב שישי, בעלי, הבן שלנו בן שנתיים וחצי ואני, חזרנו מההורים, עומדים בצומת של קריית רבין (מנחם בגין / ראובן ברקת) ופתאום מתחילה אזעקה צורמת אוזניים. אנו מנסים לעבור מהר את הצומת להגיע לאזור הבניינים, יוצאים בריצה עם הילד מהרכב, וכל בניין שמנסים להיכנס אליו ולהתחבא – סגור", מספרת אלאלוף שנאלצה בשבוע האחרון לעבור לגור בבית הוריה עם בעלה ובנה כי בביתם אין ממ"ד.
תארי את מה שעבר עליכם באותם רגעים
"אני בהריון בחודש חמישי, רצה עם הילד ששוקל 15 קילוגרם על הידיים, בין בניין לבניין – וכל הדלתות נעולות. תחושת חוסר האונים כשאנחנו לא מוצאים מחסה בשום מקום. אנו כבר שוקלים לוותר ולשכב על הריצפה, עד שמרחוק ראינו בניין אחד שפתוח. מתלבטים אם נספיק בכלל לרוץ אליו או לוותר, בסוף החלטנו שלא בטוח בחוץ ואנחנו רצים, בשנייה שנכנסנו, בומים מטורפים!".

קראו גם:

לאלאלוף יש בקשה אחת וחשובה מאוד מכם, תושבי חולון: "הלחץ, חוסר האונים והתסכול, כל זה יכול, להימנע אם פשוט היינו יכולים להיכנס לבניין הראשון שראינו. מצד אחד זה מרגיש כל כך בטל בשישים לעומת מה שעברו אנשי העוטף והמסיבה בדרום, אבל מצד אחר - זו המציאות שלנו. כל אזעקה יכולה להסתיים באסון, כל חיים חשובים".
מה תגידי לאנשים שחוששים להשאיר דלתות פתוחות בשל חשש מחדירת מחבלים?
"אני מבינה את הפחד הזה, אבל אם יהיו בחולון מחבלים, דלת הזכוכית בכניסה לבניין זה לא מה שיעצור בעדם מלהיכנס. כרגע האיום שלנו זה בעיקר הטילים, תעזרו לכולנו להיות מוגנים. בבקשה מכם - תפתחו את דלת הבניין".

2 צפייה בגלריה
שדרת המגדלים חולון. תשאירו דלתות  פתוחות
שדרת המגדלים חולון. תשאירו דלתות  פתוחות
שדרת המגדלים חולון. תשאירו דלתות פתוחות
(צילום: קובי קואנקס)

המקרה שלה אינו היחיד. רוני שחר, תושב חולון וצלם מוכר בעיר, סיפר ל"מיינט חולון": "מי שהולך ברחוב בחולון ובזמן אזעקה מחפש בניין להיכנס אליו - בחצי מהבניינים, אם לא יותר, דלת הלובי נעולה. דלת לובי בבניין לא מהווה מכשול עבור מחבלים או גנבים, וזה אפסי לעומת הפקרת נפש של יהודי ברחוב בזמן אזעקה. בבקשה השאירו את דלתות הלובי פתוחות".
מפיקוד העורף נמסר: "חשוב בימים אלו לעזור ככל הניתן לשכנים ומכרים בעת הצורך: אנו מבקשים מדיירי בניינים משותפים להשאיר את דלתות הבניין פתוחות, למען עוברים ושבים שיוכלו להיכנס לבניין בעת אזעקה או קול נפץ. - במידה שיש לכם שכנים קשישים או בעלי צרכים מיוחדים אנא בררו האם הם צריכים עזרה להגיע למרחב המוגן בזמן הנדרש. בעת השמע אזעקה או קול נפץ, במידה ואתם מזהים אדם הזקוק לעזרה בחדר מדרגות, ברחוב, במבנה ציבורי או בכל מקום אחר, אנא עזרו לו במידת האפשר להגיע למרחב המוגן בזמן הנדרש".