מלחמת חרבות ברזל נכנסה ליומה התשיעי, ובחולון נערכים לקראת כל תרחיש בטחוני. ביום שישי (13 באוקטובר) התקיים בחניון מרכז עסקים עזריאלי בחולון המפגש הראשון של כחמישים מתנדבים למשמר הכוננות של חולון.
2 צפייה בגלריה
משמר העיר חולון
משמר העיר חולון
משמר העיר חולון
(צילום: ליאור אברהם)
למשמר העיר התנדבו עד כה כ-300 מתושבי העיר, שליש מהם נושאי נשק ולוחמים, לצד רופאים, חובשים ואנשי טכנולוגיה אשר יסייעו באירוע חרום להצלת חיים. זאת ההתארגנות הגדולה ביותר של תושבים מן העיר מתחילת המלחמה, מה שמלמד הצורך העז בימים אלה בתחושת ביטחון.
מטרתו של משמר העיר לשמש כמכפיל כוח אשר יחזק את תחושת הביטחון, לצד העבודה השוטפת של המשטרה, אגף הביטחון, הפיקוח והשיטור העירוני - ולא להחליפם. במקרה חרום, על התושבים לפנות אל מוקדי החרום כמקובל, ובהמשך יפתח קו ייעודי לבקשת סיוע ישיר של "משמר העיר".

קראו גם:

אל המפגש הגיעו גם שלושה שוטרי מרחב איילון, ובניהם השוטר איציק בנבנישתי, בו סיפרו על היכולת להתנדב למשמר האזרחי, לצד דיוקים נדרשים ממתנדבי המשמר העיר בעת פעילותם.
בימים אלו מרחיבה הקבוצה את המתנדבים שלה, לצורך חלוקה על פי שכונות, ומקווה ליצר צוותים בכל רחבי העיר להגנה על הבית. הרישום מבוצע באמצעות האתר - לחצו כאן
הקבוצה גם מעדכנת בעמוד הפייסבוק שהקימה "משמר העיר - חולון" .

2 צפייה בגלריה
ליאור אברהם
ליאור אברהם
ליאור אברהם
(צילום: פרטי)

ליאור אברהם, מקים משמר העיר: "מרגש אותי לראות את התושבים הנהדרים האלו נרתמים למען השכנים שלהם. אני שמח כי קבוצות רבות שקמו בעיר בחרו להתאגד איתנו ולייצר חזית אחידה וגדולה. כולי תקווה כי גם ראש העיר, והמשטרה, ייקחו חלק פעיל יותר בסיוע מהותי".
גילי בר דוד, שותפה ומנהלת יחידת החמ"ל המקצועי: "הפגישה הייתה חשובה לזהוי והכרות. המבנה הארגוני של משמר העיר הוצג לכולם. מעתה, יוקם מערך ארגוני מקצועי ופתיחת חמ"ל בהם יהיו קמב"צים ומפקדי שכונות. אנו מזמינים את התושבים לקחת חלק בפעילות. כולנו הבנו כי רק אנו יכולים להגן על עצמנו ולכן זאת העת לפעול".