במהלך סוף השבוע הובהלו תושבי חולון מספר פעמים למקלטים בשל ירי רקטות לכיוון העיר. באחד המקרים, בשבת בערב, אף ספגה העיר פגיעה ישירה, אירוע שלמרבה המזל הסתיים ללא נפגעים קשה. במקביל לכל אלה, תושבים שהגיעו למקלט 31 ברחוב חומה ומגדל, גילו שמישהו עשה בו ונדליזם והוציא אותו מכלל שימוש.
2 צפייה בגלריה
מזירת נפילת הטיל בחולון
מזירת נפילת הטיל בחולון
מזירת נפילת הטיל בחולון
(צילום: דוברות כב"ה מחוז מרכז)
למעלה מ-70 מקלטים ציבוריים נמצאים ברחבי השכונות בעיר חולון, וזאת בנוסף לעוד כ-14 מקלטים במוסדות עירוניים (בתי ספר, מרכזים קהילתיים ועוד). מקלטים אלו משמשים חלק ניכר מאוכלוסיית העיר אשר אין להם ממ"ד בביתם הפרטי, וכן אזרחים המתהלכים ברחוב בשעת אזעקה וזקוקים למקום מחסה.
איש לא תיאר לעצמו, שדווקא בשעה שהמקלטים כל כך חשובים, מישהו יבצע באחד מהם נזק עד לכדי הוצאתו מכלל שימוש. אך זה מה שקרה במקלט 31 שברחוב חומה ומגדל (בגן הרצל א').
ההרס כלל ונדליזם חמור ובין השאר גם קריעת חוטי חשמל, שיצרה סכנה לציבור. עיריית חולון נאלצה לנעול זמנית את המקלט. אך יש לציין שבפעילות זריזה במיוחד כבר במוצאי שבת המקלט שוב נפתח לציבור.
בין השאר בוצע בו ניקיון יסודי, לאחר שנמרחה צואה על הקירות, נשפך רסק עגבניות, נשפך שוקולד, הוכנסו חלקי ריהוט ועוד. מפגע החשמל תוקנו ובוצע חיבור לחשמל.

2 צפייה בגלריה
ונדליזם והרס במקלט הציבורי
ונדליזם והרס במקלט הציבורי
ונדליזם והרס במקלט הציבורי
(צילום: מרינה ואלרי)

גם המשטרה נכנסה לתמונה והצליחה לעצור חשוד בביצוע ההרס. מדובר היה בחסר בית אשר ביקש לישון במקלט. מאחר ולא נתנו לו לעשות זאת הוא נכנס באישון לילה ובמסע נקמה גרם נזק חמור למקלט הציבורי. היום (ראשון) הוא יובא בפני שופט להארכת מעצר.

קראו גם:

יש לציין שאין מדובר במקרה בודד. בשבוע שעבר היה אדם אחר שניצל את העובדה שהמקלטים פתוחים לרווחת הציבור, לרעה. בבניין בשכונת קריית שרת בעיר גילה ועד הבית גילה כי במהלך הלילה איש זר נכנס לבניין וישן במקלט. בשעות הבוקר, השכנים מצאו שם מזרון וסדין משומש. האדם שישן שם לא זוהה עד היום.
מקרה זה גרם לתושבים רבים לנעול את דלת כניסת הבניין שלהם, מחשש לכניסת זרים לשטח המקום. זאת כאשר במקביל פונה פיקוד העורף לתושבים ומבקש להשאיר את הכניסות פתוחות על מנת לסייע לאזרחים הזקוקים למחסה בשעת אזעקה.