משרד הבריאות הוציא הודעה כי אתמול (שני) נערך ביקור על ידי וטרינר רשותי-ממשלתי במסעדת "שכטר" שבמתחם "לה פארק" בחולון וכי במקום נמצאו ליקויים תברואיים וכן מוצרי בשר ודגים שתוקפם פג, שאינם ראויים למאכל אדם, העלולים להזיק לבריאות.
בעקבות הממצאים משרד הבריאות השמיד 117 קילו מוצרי בשר ודגים שנחזו כבעלי שינויים חריפים. עוד צוין כי "הטיפול במזון מן החי, אחסונו ושיווקו ללא התנאים הנדרשים בחקיקה וללא עקיבות, עלולים להזיק לבריאות הציבור וכי משרד הבריאות והרשות המקומית ימשיכו לנקוט בצעדי אכיפה כנגד העסק".
1 צפייה בגלריה
בשר מקולקל
בשר מקולקל
חלק מהבשר שהושמד
(צילום: משרד הבריאות)
קראו גם:
מסעדת "שכטר" בבעלות האחים אולי וניסים ברכה החולונים, שמחזיקים חלק מהעסקים הבולטים בעיר והיא נחשבת לאחת ממסעדות הבשרים הפופולאריות באזור. למרות ההודעה הדרמטית האחים ברכה סירבו להתרגש וטוענים כי מדובר לכאורה בעניין טכני בלבד.
אז מה קרה?
"זה עניין טכני בלבד. כבר כשפתחנו לפני שלוש שנים והצגנו את שיטת העישון ווויקום שלנו, אמרו לנו במשרד הבריאות שאנחנו צריכים רישיון יצרן. יש לנו את כל הציוד והכלים של יצרן, אך בגלל שעל פי התב"ע המסעדה נמצאת על קרקע של מסחר ולא תעשייה, לא ניתן לקבל את האישור וזה נטו הגדרות. בביקורת הם מצאו בשר מיושן בוואקום, שזה חלק מההליך בשיטה בה אנחנו מיישנים את הבשר, כי צריך להכניס אותו לשוק פריז. למסעדה מותר להחזיק בשר בוואקום רק יום אחד, אבל יצרן שמחזיק בתנאי הקירור כמו שלנו מותר להחזיק מעל חודש. חשוב לי לציין שהבשר שהושמד לא היה מקולקל, אלא בוואקום בשיטה שכנראה אסור למסעדה לבצע".
האם ההנחיה תגרום לכם להפסיק ליצר את הבשר באותה שיטה?
"ממש לא. אם עד היום ערכנו את העישון פעם-פעמיים בשבוע, עכשיו נבצע כל יום. לא יהיה שום הבדל וכולם מוזמנים להמשיך לבוא וליהנות מבשר מעולה וטעים".
כל העדכונים - חדשות חולון