חברת 'הוט נט' תשלם 45 אלף שקל לאדם שביקש להתנתק משירותי החברה ולא ניתקו אותו - כך נקבע בפסק דין חריג שניתן השבוע בבית משפט השלום.
1 צפייה בגלריה
טלוויזיה
טלוויזיה
אזרח לימד לקח את ספקית האינטרנט
(צילום: shutterstock)
מי לא מכיר את הקושי להתנתק מחברות תקשורת גדולות. אולם רק מעטים מחליטים לא לוותר וללמד את החברה לקח. כך עשה תושב חיפה, שהחליט להגיש תביעה נגד הוט בגין גבייה של 60 שקל לאחר שביקש להתנתק.
בכתב התביעה טען כי באוקטובר 2017 פנה בכתב לנתבעת, חברת 'הוט נט שירותי אינטרנט בע"מ', וביקש להתנתק משירותי התקשורת הבינלאומית שסיפקה לו, וציין תאריך התנתקות.
קראו עוד >>
יום לאחר מכן השיבה לו הנתבעת כי אין ביכולתה לבצע ניתוק עתידי, ועליו לבקש את הניתוק ביום שבו הוא רוצה בו. בתוך כך המשיכה לגבות ממנו תשלום עבור השירותים גם לאחר מועד הניתוק שביקש. בעקבות זאת שלח התובע מכתב לתלונות הציבור של חברת הוט, אולם לא קיבל מענה.
החברה טענה שהוא לא פנה לגורם נכון. על כך כתבה השופטת: "אודה, כי אני שותפה לבלבולו של התובע בין החברות השונות באשכול החברות של 'הוט'. אף אני לא הצלחתי להבין את ההבדלים בין החברות השונות או את המבנה הארגוני", כתבה. "אם הנתבעת או מי מטעמה מתבלבלים, או שמילותיהם טעונות הבהרה – מה להם כי ילינו שאזרחים רגילים אינם יודעים למי בדיוק עליהם לפנות, וכיצד?".
לאחר שלא נענה, ביטל התובע את הוראת הקבע בכרטיס האשראי. בסוף דצמבר שלחה לו החברה הודעת חיוב, ורק בתחילת פברואר ניתקה אותו מהשירות, לאחר שגבתה ממנו 60 שקל.
בכתב ההגנה טענה החברה כי אינה יכולה להשיב לו את הכספים שכבר נגבו. כמו כן טענה כי התשובה שקיבל היתה טעות. אולם השופטת רויטל באום קיבלה את טענות התובע.
"הנתבעת מצאה לחזור ולהרחיב על כך שכל נזקו של התובע הוא בסכום פעוט של 60 שקל, אלא שהדברים אינם מדויקים; אלמלא ביטל התובע את הוראת הקבע שנתן, הייתה הנתבעת ממשיכה ומחייבת אותו, כפי שאמנם ניסתה לעשות, עד שחיובו יכול היה להגיע למאות שקלים, ואף מעבר לכך. איני סבורה כי הנתבעת זכאית ליהנות מפעולות שביצע התובע".
לאור זאת קבעה כי על חברת הוט נט לשלם לתובע 40 אלף שקל בגין הפרת הוראות חוק הגנת הצרכן, 2,000 שקל הוצאות ו-3,000 שקל שכר טרחת עורך דין.