ביום ההוקרה לפצועי צה"ל בשנה שעברה סיפר ראובן מגנאג'י לתלמידי קריית החינוך בני עקיבא "הראל" בחולון את סיפורו האישי. מספר חודשים אחרי המפגש נולד שיר בהשראת הסיפור.
2 צפייה בגלריה
ראובן מגנאג'י. הופתע
ראובן מגנאג'י. הופתע
ראובן מגנאג'י. הופתע
(צילום: דפנה טל)
קראו גם:
מגנאג'י, חותר פראלימפי, שייצג את ישראל שלוש פעמים במשחקים הפראלימפיים, נפצע באחד הקרבות הקשים במבצע חומת מגן ב־2002, שם איבד 13 מחבריו במהלך מארב בעיר ג'נין.
על החוויה הטראגית מאותו הקרב הוא מספר לנערים בהרצאות שונות. עם תלמידי קריית החינוך בני עקיבא חולון שוחח מגנאג'י באמצעות "זום", אך גם דרך המסך המסר עבר ונגע בתלמיד כיתה י"א, אלירן פרטוש (16) מחולון, שכתב והלחין שיר בהשראת הסיפור. "הרגשתי צורך להקדיש משהו לפצועי צה"ל ולהלומי הקרב", אומר פרטוש, פסנתרן וגיטריסט, "מדובר בשיר שהרבה מתוכם יכולים להזדהות איתו".
"הלם בשדה הקרב, מת לחיות אבל נשאב", נכתב בשיר, שמתאר רגע שבו חייל מבין שאיבד את חבריו. "אתה פורץ בזעקה חזקה, בכית על כל חבר שמת כי רק בזכותו עלית".
2 צפייה בגלריה
אלירן פרטוש
אלירן פרטוש
אלירן פרטוש
(צילום: פרטי)
בסיום השיר מודה פרטוש ללוחמי צה"ל: "אני יודע שעשיתי מעט למענם וכמיטב יכולתי, הלוואי ולשיר ייחשפו הרבה אנשים וכך הם יבינו מה הפצועים עוברים".
מגנאג'י שמע את השיר והודה לפרטוש. "ההרצאות על הסיפור האישי שלי הן חלק חשוב בתהליך השיקומי שלי וגם בדרך שלי להעביר את המסרים של פצועי צה"ל", הוא אומר, "אני רואה בזה שליחות להעביר מסרים של העצמה והתמודדות עם קשיים לדור הצעיר. אני מודה שזה היה מאוד משמח ואפילו מפתיע לשמוע את השיר של אלירן. לדבר בזום זה לא כמו לדבר באופן פרונטלי, השיר ריגש אותי גם בגלל ששמחתי מאוד לראות שהמסרים שלי נגעו בו גם דרך המסך".