אם ובנה שעברו בחולות מולדת, הותקפו כאשר כלב זינק לעברם וניסה לנשוך את הילד. ככל הנראה הכלב לא הצליח ונמלט, אך המקרה העלה בעיה כאובה מהסגר הקודם: להקות של כלבי בר שחיים בחולות חולון מנצלים את ימי הסגר שבהם אין הרבה אנשים ברחובות ומגיעים לכבישים ראשיים בחיפוש אחרי אוכל.
1 צפייה בגלריה
מחפשים מזון גם במרחב העירוני
מחפשים מזון גם במרחב העירוני
מחפשים מזון גם במרחב העירוני
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו עוד:
"אנחנו רגילים אליהם", מספר דייר משכונת מולדת, "בדרך כלל הם לא מזיקים, לפעמים רק נטפלים לכלבים קטנים, אבל הם חיים בשקט. הבעיה היא שאנשים נכנסים למרחב שלהם בחולות והם רואים בזה סכנה, כיוון שהם לא רגילים לזה. בעיה נוספת היא שכשצירים ראשיים ריקים, כמו המסלול בגולדה, הכלבים משייכים אותם לחולות ועולים עליהם. מי שרואה אותם ישר נבהל, כי מדובר בלהקות שלמות ומתחיל לברוח. זה רק מעודד אותם לרוץ אחריו. פשוט צריך להתרחק מהם".
אך לא כולם שותפים לתחושת האיפוק כלפי הלהקות. "בסופו של דבר אנשים חיים כאן, אם חיות טבע יפלשו לרחובות, זה סכנת חיים וזה לא משנה אם זה כלב או תן", אומרת דיירת משכונת בן גוריון שפגשה את הכלבים מספר פעמים ואף העבירה דיווח לווטרינר העירוני. "כשהרחובות ריקים זה נותן להם אומץ, קיבלנו דיווח שכבר ילד אחד הותקף במהלך החג, צריך למצוא לזה פתרון".
יש לציין כי מדובר בכלבים שלמרביתם אין בעלים, תנאי המחייה בחולות מחזירים אותם לטבעם הקדום והם אינם חיים כחיות מחמד, אלא כחיות פרא שמחפשות מזון בכל מקום וחיות בלהקות. בדרך כלל הם אינם מסוכנים וחיים בשלווה, אך הרחובות הריקים מושכים אותם החוצה שם הם פוגשים אנשים ועלולים לזהות בהם סכנה כיוון שאינם רגילים לחיות בקרבת אנשים.
תגובת עיריית חולון: "במחלקת הווטרינריה העירונית עושים מאמצים רבים מזה זמן על מנת ללכוד את הכלבים המשוטטים בחולות, כולל מארבים ליליים בשטח. המאמצים יימשכו עד לתפיסתם המלאה של הכלבים".
כל העדכונים - חדשות חולון