האם המינוי של מבקר עיריית חולון אינו חוקי? זו הטענה שהפנתה בימים האחרונים התנועה לאיכות השלטון לעיריית חולון. לאחר שרק השבוע פרסמנו כאן כי הנהגת ההורים העירונית טוענת שהעירייה מחרימה אותה ולאחרונה גם דווח ב"מיינט חולון" על מה שנראה כבעיה משמעותית בדוברות העירייה , קשה להתעלם מהשינוי שהתרחש בעירייה בשנה האחרונה.
2 צפייה בגלריה
בניין עיריית חולון
בניין עיריית חולון
בניין עיריית חולון. מה קורה שם?
(צילום: קובי קואנקס)

בחודש יולי האחרון הושלם מינויו של מבקר עיריית חולון. לתפקיד נבחר רחמים בינוני, שכיהן עד לאחרונה כמנהל אגף התקציבים ובקרה במינהל הגזברות בעירייה, ולפני כן כיהן בתפקיד מנהל מחלקת השומה בגזברות. קודם לכן הוא כיהן בתפקיד מנהל מחלקת השומה והיה אחראי בין היתר על חיוב נכסים, עדכוני שטחים וסיווג נכסים וטיפול בפניות בנושא ארנונה. בעבר שירת כקצין בכיר בחיל האוויר והשתחרר בדרגת סגן אלוף. בשירותו הצבאי עסק בנושא ביקורת. בין היתר היה אחראי לניהול מערך הביקורת ביחידות, בבסיסים ובמטה חיל האוויר.

קראו גם:

בינוני החליף בתפקיד את בני יהונתן, אשר פרש לגמלאות, והמינוי הובא לאישור מועצת העיר כבר באותו החודש.
אלא שפסיקת בית המשפט העליון קבעה, כי מינוי של מי שמילא תפקידים בכירים בגזברות העירייה לתפקיד המבקר, ללא כל תקופת צינון, היא לא חוקית - לנוכח ניגוד עניינים מוסדי שלא ניתן לפתור אותו במסגרת הסכם ניגוד עניינים. זאת, משום שקיים חשש ממשי כי יצטרך לבקר את החלטות האגף שבו עבד ואף את החלטותיו שלו.

2 צפייה בגלריה
רחמים בינוני. ללא תקופת צינון
רחמים בינוני. ללא תקופת צינון
רחמים בינוני. ללא תקופת צינון
(צילום: פייסבוק עיריית חולון)

בעקבות מינוי זה, פנתה עמותת התנועה לאיכות השלטון לעיריית חולון בפנייה שכותרתה: "חשש למינוי לא-חוקי של מבקר העירייה", ובין השאר ציינה: "נוכח העובדה שההיבטים הכספיים משולבים בפעילות כל גורם ברשות המקומית, ובייחוד בתחום מבקר העיר, הרי שהסדר ניגוד עניינים בנסיבות אלה בלתי מעשי".
בתנועה פנו לעירייה וגם למשרד הפנים וביקשו התייחסות ומסמכים הקשורים למינוי. יחד עם זאת הדגישו כי "אין באמור כאן כדי להטיל דופי באופן אישי במר בינוני או בכישוריו. כל ענייננו הוא במימוש עקרונות המינהל התקין וחובת האמון שרוחשת הרשות המקומית לציבור התושבים במינוי מבקר לעירייה".
מעיריית חולון וממשרד הפנים לא התקבלו תגובות.