תביעת ענק בסך 12 מיליון שקלים הוגשה בימים האחרונים לבית המשפט. רשת הקמעונאות "שופרסל" תובעת את חברת נצבא ממנה שכרה נכס ברחוב המרכבה באיזור התעשייה, ושם פעל אחד הסניפים המרכזיים והגדולים של הרשת בחולון.
2 צפייה בגלריה
שופרסל באזור התעשייה
שופרסל באזור התעשייה
שופרסל באזור התעשייה בחולון
(צילום ארכיון: קובי קואנקס)

התביעה הונחה על שולחנו של השופט יעקב שפסר מבית המשפט המחוזי מרכז, ושם טוענת רשת "שופרסל" שחברת 'נצבא', בעלת הנכס, לא עמדה בחובתה כלפיה, ולכן הפרה את הסכם השכירות.

למה שופרסל תובעת?


בתביעתה טוענת 'שופרסל' כי בשנת 2000 שכרה מ'נצבא' נכס בשטח של 7,800 מ"ר ברחוב המרכבה בחולון לצורך הפעלת אחד מסניפיה. ההסכם נחתם למשך שמונה שנים, ועוד שתי תקופות נוספות באותו אורך, ומאוחר יותר הוסכם להאריך את ההסכם עד לשנת 2031.

קראו גם:

ההסכם קבע כי שופרסל אחראית על קבלת רישיון העסק, וכי ברשותה יהיה אישור לשימוש מסחרי במבנה או היתר חורג לתקופה של עשר שנים. עם זאת, לטענת שופרסל, ביוני 2021 הודיעה לה עיריית חולון, שהסניף אינו עומד בדרישות להיתר הבנייה של הנכס, משום שההיתר לשימוש חורג שניתן לנצבא פקע בשנת 2011, והיא לא ביקשה להאריך אותו.

2 צפייה בגלריה
סופרמרקט עגלת קניות - תמונת פייסבוק
סופרמרקט עגלת קניות - תמונת פייסבוק
שופרסל דורשת פיצוי
(צילום המחשה: shutterstock)

לטענת שופרסל, עובדה זו מעידה על הפרת ההסכם מצידה של נצבא, אשר טענה מנגד, כי חובתה הייתה לדאוג להיתר שימוש חורג לתקופה של עשר שנים בלבד, ושופרסל הייתה יכולה לבטל את ההסכם בהעדר היתר כזה.
את העמדה הזו שופרסל מסרבת לקבל, ולדבריה היא סותרת את נוסח ההסכם, כוונתו ואת מטרתו. לדבריה, נצבא אף פנתה לשוכרים אחרים לפני ביטול ההסכם ביניהן, דבר שמעיד על חוסר תום לב.
בחודש שעבר הודיעה שופרסל על ביטול ההסכם, והיא תובעת כעת פיצוי עבור התקופה שבה לא יכלה להפעיל את הסניף ועל השקעות שביצעה בו. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד רם ז'אן, עודד גרוס, איתן ברקוביץ ומתן בן-שמש.
טרם הוגש כתב הגנה מטעם חברת "נצבא".