כמדי שנה, ומזה שנים רבות, מיד עם תחילת שנת הלימודים, נפגשים נציגי ועד ההורים של ילדי חולון יחד עם בכירים ממנהל החינוך בעיר, ויחד מתווים את התוכנית החינוכית המשותפת לילדי העיר. אלא שהשנה, דברים השתנו.
3 צפייה בגלריה
"לא יכולים לקחת חלק בהחלטות הנוגעות לתלמידים"
"לא יכולים לקחת חלק בהחלטות הנוגעות לתלמידים"
"לא יכולים לקחת חלק בהחלטות הנוגעות לתלמידים"
(צילום המחשה: טל שחר)

"הנהגת ההורים העירונית מוחרמת בעירייה", כותבת יושבת ראש ההנהגה, בת אל בן דוד, שמשמשת בתפקיד זה מעל לשש שנים. לטענתה, בתאריך 27 ביוני, 2024, ניתנה הוראה מלשכת ראש העיר שלא לעבוד איתה.
"ועד ההורים ממודר מפגישות עבודה ועדכונים שוטפים. כפועל יוצא מכך, ההנהגה ההורית של חולון אינה מסוגלת לייצג את ההורים במינהל החינוך ולקחת חלק בהחלטות המשפיעות על ההורים והתלמידים בחולון", כותבת בן דוד במכתב לגורמים בכירים במנהל החינוך בעירייה.

3 צפייה בגלריה
"ללא מילים". בת אל בן דוד
"ללא מילים". בת אל בן דוד
בן דוד. דואגת לתלמידים
(צילום: קובי קואנקס)

בן דוד, מוסיפה בפנייתה: "ראש מינהל החינוך, ריבה קליין, ומנהלי אגף במינהל החינוך, קיבלו הנחיה מלשכת ראש העיר לא להתנהל מולנו. אין פגישות עבודה, אין עדכונים שוטפים. חרם!!!".

חשוב להדגיש, כי הנהגת ההורים נבחרת על ידי ההורים של ילדי תושבי חולון, ולא על ידי ראש העיר, והממשק של הנהגת הורים עירונית הוא מול מינהל החינוך ולא מול הרשות. תפקידה של הנהגת הורים היא לדאוג ולראות את טובת הילדים, ובמקרה זה, כפי שנראה מן המכתב: "אין שיתוף פעולה מצד עיריית חולון".
בפנייתה מוסיפה יו"ר ההנהגה: "מעולם לא הייתי במחנה של ראש העירייה או של מועמד אחר ולא הכנסתי פוליטיקה להנהגה. אני מייצגת ודואגת אך ורק לילדי והורי העיר. אז מה הסיבה למידור הלא חוקי הזה?".

קראו גם:

מעדויות שהגיעו ל"מיינט חולון", עולה כי אכן ההוראה לאי-קיום המפגשים ניתנה מלשכת ראש העירייה, שי קינן, ולמעשה אין ביכולת סגניתו רותי קרן שמחזיקה בתיק החינוך - לסייע בנושא.
עד כה הוועד היה נפגש לבדו עם נציגי מנהל החינוך, וכעת נראה כי המפגשים מחויבים אישור ונוכחות של ראש העירייה שי קינן. נכון להיום, טרם אושרה פגישה שכזו, ובוועד מציינים כי אינם מעוניינים שראש העירייה יהיה מעורב בשיחות.

3 צפייה בגלריה
קינן. דורש מעורבות
קינן. דורש מעורבות
קינן. דורש מעורבות
(צילום: יח"צ)

זעם המנהלים


מי שעוד מתווסף למחאה בנושא התערבות עירונית בנושאי החינוך בעיר ושליטה בלתי מתפשרת, הם המנהלים של בתי הספר היסודיים, והשבוע הם הוציאו מכתב משותף לראשת מינהל החינוך בעיר.
בין השאר מוזכר: "לצערנו, אנו עדים להתערבויות חוזרות ונשנות בעבודתנו המקצועית והפדגוגית מצד הרשות המקומית והעומד בראשה, תוך גילוי יחס, שאינו מכבד אותנו המנהלים כאנשים בכלל וכאנשי חינוך בפרט".
המכתב ממשיך: "נוכח התנהלות זו, הפוגעת בסמכותנו ובאוטונומיה הניהולית שלנו, פנינו להסתדרות המורים - האיגוד המקצועי המייצג אותנו... חשוב לציין, כי אנו נמשיך להוביל תהליכים חינוכיים ופדגוגיים בתוך בתי הספר ולפעול לרווחתם החינוכית, הרגשית, החברתית והלימודית של תלמידי העיר".
מעיריית חולון לא נמסרה תגובה.