שי נחיאסי (40) מתגורר בשוהם עם אשתו וארבעת ילדיה, אולם מדי בוקר מגיע לחולון כדי לתפעל את אחת המסעדות המוכרות ביותר בעיר.
2 צפייה בגלריה
שי נחיאסי בעסק
שי נחיאסי בעסק
שי נחיאסי בעסק
(צילום: פרטי)

לפני למעלה משני עשורים נפתחה "סיציליאנו" בקניון עזריאלי חולון, וברבות הזמן המסעדה הפכה לאחת המצליחות באזור המרכז, עת היא מתמחה במוצרי פסטה איטלקית, סלטים וכריכים מיוחדים. למעשה, שי התחיל את עבודתו אחרי השחרור מצה"ל בתחום האוכל, ואט אט הגשים את חלומו לפתוח עסק משלו.
לאורך השנים, המסעדה עבדה יפה, חובבי אוכל איטלקי הגיעו למקום ליהנות מפיצות שנאפו זה עתה וסלטים טריים, ועל אף תקופת הקורונה, סגרים וירידה במכירות, שי הצליח להשתקם ואף להתרחב במגוון השירותים והמוצרים שהוא מספק ללקוחותיו.
אלא שבשבעה באוקטובר פרצה מלחמת "חרבות ברזל", וכמו כל העסקים בארץ, גם שי והעסק שלו הרגישו את ההשלכות הישירות של המלחמה על העסקים, תחת אימת הטילים, ירידה דראסטית בהכנסות עקב הידלדלות הלקוחות, ומצב כלכלי קשה, שהשפיע על הרגלי הקניה של כולנו – ואצלו בעסק לא נוצרה כלל הכנסה.
לטענת שי, הוא פנה לקניון עזריאלי חולון אם יוכלו להתחשב בתקופה ואם ניתן להוזיל את השכירות לתקופת המלחמה, אך מספר כי הנהלת הקניון השיבה בשלילה. שי מספר למיינט חולון: "לא זו בלבד שלא גילו כל גמישות והבנה למצב. לתדהמתי, בדיוק לפני חודש – בשיא המלחמה, גם בחרו להשכיר מטרים ספורים מהחנות שלי, עסק מתחרה שמוכר את אותם דברי מאכל בדיוק שנמכרים אצלי, כאשר הוא גם ממוקם לפני, ומסתיר את העסק שלי".

2 צפייה בגלריה
קניון חולון. יושבת
קניון חולון. יושבת
קניון חולון
(צילום: קובי קואנקס)

קראו גם:

שי הבין שהוא נקלע לסיטואציה בה הוא נמצא במבוי סתום, ולכן החליט שהוא מוציא מכתב רשמי להנהלת הקניון ואף למנהל האשכול האזורי של קניוני עזריאלי, שם הוא מציין: "העסק המתחרה שנפתח לידי הוריד מחירים, ונתן מכה אנושה ליכולתי שלי לייצר הכנסה. זאת בנוסף לכך שההכנסה הצטמצמה דראסטית, כאמור, בגלל המלחמה. במצב שנוצר, סיכויים רבים לכך, שהכסף הרב שהשקעתי בעסק ירד לטמיון, העסק ייהרס לגמרי ואני ועובדיי נישאר ללא עבודה ונתמוטט כלכלית. למרבה הצער כל ניסיוני להעיר את תשומת ליבכם לעוול שנעשה לי ולפרנסתי, באשר אני מפרנס משפחה בת שש נפשות, לא הועילו".
שי אף ממשיך וכותב בהמשך המכתב: "יש בהתנהלותכם זו משום חוסר תום לב, והפרת הסכם מוסרית... שכן מהצד האחד מעשיכם מובילים להתמוטטות עסקי, ומהצד האחר, אתם דורשים שאמשיך לשלם דמי שכירות יקרים כרגיל, בעוד שהשכירות שבעבורה שילמתי הייתה ללא עסק מתחרה לידי".
לאור זאת, מבקש שי שתי חלופות מהקניון: להסתפק בדמי הפיקדון ששילם עם תחילת השכירות, ולשחרר אותו לאלתר מחוזה השכירות, תוך התחייבות שלו לפנות את החנות ולהחזיר את החזקה לידי הקניון בתוך ימים ספורים. לחילופין, הוא מבקש להעביר את העסק המתחרה למיקום אחר, שלא יפגע בפרנסתו, תוך גמישות בגובה דמי השכירות, בהינתן כי מדינת ישראל נמצאת במצב מלחמה.
מעזריאלי נמסר בתגובה: "קיבלנו את מכתבו של השוכר והגבנו עליו באמצעים המקובלים. אנו לא נוהגים לנהל שיח עם שוכרים שלנו דרך התקשורת".